Slogani – izbjegnite najčešće greške!

Zamislite da vidite autostopere, jedan drži natpis “Dubrovnik”, a drugi drži natpis “Žurim do djevojke” ili “Student sam i trebam kući u Zadar”. Kome biste prije stali da morate? Sigurni smo da vam je ovaj drugi izazvao više suosjećanja, pogotovo ako ste se našli u sličnoj ili istoj situaciji. 

Ovaj, prvi s pomanjkanjem znanja o marketinškom nastupu, koji drži tablu “Dubrovnik” sigurno će se načekati, za razliku od ovog drugog, kreativnijeg koji pokušava “uvući” vozače u svoju priču. U prijevodu-trebaju vam emocije!

Kreiranje slogana

U jednom od ranijih blogova pisali smo o profilu kupca/ avatara i njegovim potrebama, a sve se može svesti na to- pogodi ili saznaj što tvoj kupac želi, misli i na što je osjetljiv.

Zašto spominjemo emocije? Zato što su one veoma važne pri kreiranju slogana, reklama, kampanja ili obične objave. Pokušajte se staviti u “tuđe cipele” i zamislite da vas muči isti problem i treba vam rješenje. Što je prvo što biste upisali u tražilicu? Kakvo biste rješenje voljeli dobiti? Rješenju dodate prigodan epitet, et voilà!

Kad malo bolje pogledamo, previše je pasivnih naslova na web stranicama i na društvenim mrežama. 

Većina njih, nenamjerno, u želji da nešto prodaju prezentiraju sebe i svoje usluge, a pritom ne ponude rješenje i pomoć potencijalnom kupcu. 

Ključ svega je da im date jedinstveno rješenje i odgovorite na pitanja koja mislite da oni postavljaju! Budite psiholog, bar na kratko!  

Ponudite emociju

Zašto pišemo sve ovo i potenciramo emocije? Zato što, kad malo bolje pogledate puno je općih marketinških poruka koje, koliko god “catchy” bile, nemaju dublji opis branda! 

Stvar je jednostavna- stanite, napišite, pročitajte i promislite je li neka rečenica ili fraza zaista opisuje ono što radite ili proizvodite. 

Zamislite sljedeću scenu – vrata lifta se upravo zatvaraju, a osobi unutra trebate reći nešto bitno u svega par sekundi. Što biste rekli? 

Ovo pitanje neka vam postane nit vodilja, prilikom kreiranja reklamnog sadržaja.

Evo nekih primjera poruka, koje, koliko god su nam ušla u uho, zapravo nisu precizno puno kazale o samom proizvodu…

Negativni primjeri

“Više od” (Više od struje, Više od obroka, Više od nogometa, Više od brodogradnje…) – istina, lako su pamtljivi, ali kad malo bolje razmislite, nije rečeno što je to “više”. 

“Saveznici zdravlja” i konstrukcije koje sadrže riječ “saveznici” zvuče pasivno. Naravno da je sve što prodajete u svrhu zdravlja saveznik u borbi protiv bolesti, ali kupac traži rješenje ili barem “ono nešto” zbog čega će na polici posegnuti za vašim, umjesto za proizvodom vaše konkurencije. 

“Najbolja rješenja”– Reklame koje sadrže “najbolja rješenja”, jedne su od primjera pasivne reklame. Logično je da ćete se prikazati u najboljem svjetlu, ali dajte malo mašti na volju i opet isto -dajte rješenje problema! Zašto je vaša kosilica za travu baš najbolja? Možda jer će kupac pomoću nje u manje od 10 minuta pokositi travu? 

Uzmimo za primjer slogane dvaju maloprodajnih lanaca :  “S vama kroz život” i “Baš za mene”. Koja je poruka u vama pobudila veću emociju, ili, hajdemo ovako reći, koji je slogan bliži onom što tražite u dućanu? 

Pozitivni primjeri

“Veza koja traje.”– primjer pamtljivog i kreativnog slogana jedne od vodećih tvrtki za proizvodnju cementa, Cemex. Tu je i emocija-garancija za dugu vezu. Dobro su se i poigrali riječima jer se za cement kaže da se on veže. 

“Tu me cijene, tu kupujem.”– popularan slogan za DM trgovine. Nudi emociju, ulijeva povjerenje, pamtljiv je-recept za odličan slogan. 

“Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska!”– jedan od slogana Hrvatske turističke zajednice. Svi smo ga upamtili, a pritom uvjerava kako je baš Hrvatska idealno ljetno odredište.

“Boli me Pipi”– zna se što je pjesnik htio reći. Pamtljivo, ležerno, posebno i sa stavom.

Mnoštvo je još primjera, zasigurno primjećujete više onih koji vas ostave ravnodušnim, od onih od koji vas oduševe u trenu. 

Nije lako, ali pokušajte, a u sljedećem blogu donosimo alate koji će vam pomoći u izradi vaše reklamne poruke. 

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.