Kako pisati za web i društvene mreže?

Content

Kako pisati za web i društvene mreže?

Čemu tolika fama oko pisanja. Svi smo u školi naučili pisati.
Padeži, prijedlozi, prilozi, razdjelnici… sve to imate u malom prstu.

Saznaj više

Pisanje blogova, objava i sadržaja za web stranicu

Odakle krenuti?

Ključna riječ je “search intent”.  Prevedeno, u svakoj sekundi dana milijuni ljudi googlaju npr. “koja je najbolja maska za kosu“, “gdje nabaviti sredstvo za dezinfekciju“, “kako otvoriti facebook stranicu”…

Naš zadatak je zadovoljiti tu potrebu. Riješiti njihov problem. 

Prvi korak je istražiti sve ključne riječi koje ljudi pretražuju o određenoj temi npr. izleti Split, jednodnevni izleti iz Splita, brodski izleti split, nacionalni parkovi izleti…

Alati: Google Keyword, Ubersuggest, SemRush, Ahrefs…Pretražite sve.

Tko je osoba kojoj pišem?

Drugi korak – definirajte avatara. Saznajte sve o njemu/njoj. Upoznajte se.

Tko je osoba kojoj se obraćam? Koliko ima godina? Što radi u životu? Putuje li? Koliko zarađuje? Što radi u slobodno vrijeme?

Što više otkrijete o toj osobi, bolje ćete napisati blog, tekst ili objavu. 

I tek sada na red dolazi pisanje sadržaja. 

 

Kako pisati sadržaj za web ili blog?

Odradili ste odličan detektivski posao i sada znate sve o vašem avataru.

Sada isto otkrijte sve o temi koja ga zanima. Ako želi najbolju masku za kosu, okrenite nebo i zemlju da mu/joj kažete koje sve maske postoje na planeti, koje su za plavuše, koje za crnke, koje za suhu kosu, koje za kovrčavu, nabrojite ih od najjeftinije do najskuplje…

Neka vam ništa ne promakne. Uštedjeli ste vrijeme svom avataru i on/ona sada može skuhati kavu, sjesti na kauč i pročitati sve na jednom mjestu. 

I odlučiti koju će masku kupiti bez da klikne na više ijednu drugu stranicu.

Pa sve ste mu rekli.

Hm…a kako avatara nagovoriti da kupi baš onu masku koju vi prodajete?

To je tajni sastojak svake priče.

Kako i što pisati u kriznim vremenima?

Postoje krize koje se na mogu predvidjeti. Ili barem njihovo širenje.

Kao pandemija koronavirusa.

Posložite se najprije u glavi i zbijte redove.

Promislite koje su vrijednosti vašeg brenda: zajedništvo, pomaganje, humanost ili individualnost,inovacija, liderstvo…

Promislite što u tom trenutku možete napraviti za sebe, svoje djelatnike, dobavljače kupce ili zajednicu. Možete li ikako olakšati krizu. Barem jednoj skupini.

Recite jasno. Ne u rukavicama ili s figom u džepu. Pokažite ljudsko lice.

Samo nemojte kukavički šutjeti ili nestati. I kriza je život. I prilika.

 

Koliko blog treba imati riječi?

Nekada je bilo dovoljna kartica teksta (1.800 znakova), ali Google sada voli da zagrijete stolicu i napišete 2.500 riječi.

Da. Riječi.

Nema više prepisivanja. Sjedite, istražite sve kako je gore opisano. I napišite taj tekst.

Budite autoritet za određenu temu. Nemojte samo površno zagrebati temu.

Tako ćete samo razljutiti korisnika. Odvukli ste ga na stranicu, a ništa niste rekli.

Odgovorite na sva pitanja koje muče vašeg avatara i usudite se odgovoriti mu i na ona pitanja koje brendovi ne žele čuti. Tu ćete ga kupiti. I steći povjerenje.

 

 

Pozovi na kavu

Razmišljate li o komunikacijskoj strategiji?