Google My Business who to use it

Google My Business: 2.0 -kako ga uspješno koristiti?

Nakon što ste izradili svoj Google My Business profil o čemu smo pisali u prošlom blogu, vrijeme je da naučite upravljati njime i uživati u plodovima svog rada.

Kao i sa društvenim mrežama kao što su Facebook ili Instagram, i Google My Business profil je potrebno ‘puniti’ zanimljivim sadržajem, fotografijama i ponudama kako bi vas Google prepoznao kao aktivne korisnike sa zanimljivim i korisnim sadržajem za pretraživače, i kako bi potencijalnim kupcima dali povod da kontaktiraju i posjete baš vas!

Dobre vijesti su: Google My Business je lako održavati!

Ako već imate Facebook profili o kojem smo već pisali ili redovito objavljujete sadržaj na Instagramu – upišite u svoj kalendar društvenih mreža i Google My Business i jednostavno se pratite. Već ste uložili vrijeme u traženje perfektne slike za Instagram, ili u pisanje zanimljivog teksta za Facebook . Istu sliku, tekst ili informaciju samo proslijedite i na Google My Business. Sve ove profile možete i povezati i tako omogućiti kupcu cjelokupnu sliku vašeg poslovanja, i konačno kupnju vašeg proizvoda/usluge nevezano sa kojeg portala je došao do vas. 

U prethodnom blogu smo već spomenuli kategorije koje vam Google My Business nudi za informiranje korisnika o vašim proizvodima ili uslugama, a sada ćete vidjeti kako popuniti te kategorije i na što je posebno važno obratiti pažnju:

1. Početna stranica

Redovito provjeravajte podatke na početnoj stranici i ne zaboravite ažurirati radno vrijeme, adresu i ostale podatke o vašoj firmi kada dođe do promjena. Ukoliko zakažete u ovom važnom koraku, odmah ćete na početku izgubiti povjerenje kupca. 

Ovdje ćete pronaći i podatke o tome što firme koje se bave sličnom djelatnosti ,a u vašoj su blizini, objavljuju- te kako vas korisnici pronalaze putem Google-a.

Servirano za vas – bez puno muke i truda.  Google My Business je tako dobar da vam čak nudi i savjete kako poboljšati svoj profil i doći do što više pregleda. Samo pratite upute – i rezultati će se brzo pokazati! 

2. Postovi :

Prednosti:

Kada kupci imaju pristup svim informacijama vaše tvrtke, mogu donositi bolje odluke pri pregledavanju i veća je šansa da će kupiti vaš proizvod ili uslugu.  Redovno popunjavanje novosti vam donosi mnoge prednosti:

  • Izravna komunikacija s lokalnim kupcima
  • Poboljšanje korisničkog iskustva pravovremenim informacijama
  • Promocija vaših akcija, događaja, prodaje i ponude
  • Interakcija s kupcima putem videozapisa i fotografija

Kako ovo radi:

Postovi mogu sadržavati tekst, videozapise i fotografije vašeg poslovanja. Postovi ostaju na vašem profilu samo tjedan dana, a onda se arhiviraju. Ovaj period možete produžiti tako što ćete upisati vremenski raspon za određeni post. 

Kako ćete napisati post na Google My Business-u:

Postoji više opcija za postove na vašem Google My Business profilu, a svaka od tih opcija vam daje mogućnost da dodate akcijski gumb (npr. Ukoliko je vaš post vezan za popust koji trenutačno nudite, možete dodati gumb ‘kupi’ ili ‘saznaj više’ koji će korisnika odvesti na vašu web stranicu).

Vrste postova koje možete objaviti su: NOVOSTI (AŽURIRANJE), DOGAĐAJI, PONUDE, PROIZVODI.

  • NOVOSTI (‘ŠTO JE NOVO’): Ovdje pružite opće informacije o svojoj tvrtki. Možete uključiti videozapis, fotografiju, opis i gumb akcije. Na primjer, turistička agencija može napraviti objavu novog izleta kojeg su uvrstili u svoju ponudu. Google vam ček može napraviti i prijedlog posta vezano za recenzije  kupaca sa 4 ili 5 zvjezdica koje ste dobili.
  • DOGAĐAJI: Ovdje možete promovirati i događaje u vašoj tvrtki, npr. otvaranje nove sezone u turističkoj agenciji. Ovdje ćete morati upisati datum, te vrijeme početka i kraja događaja. Ukoliko nemate točno određeno vrijeme završetka, sustav će prema zadanim postavkama događaj ograničiti na 24 sata. I događaji mogu sadržavati videozapis, fotografiju, opis te gumb akcije. Na GMB tekstovi su obično kratki i informativnog karaktera pa ne morate pretjerano gubiti vrijeme na pridjeve i duge tekstove
  • PONUDE: Ovdje ćete oglasiti promotivne ponude i prodaje. Morati ćete osmisliti naslov, datum početka i vrijeme završetka ponude. ‘Pogledaj ponudu’ gumb je uključen, pa ga možete vezati sa svoj web ili Facebook stranicu. Osim uobičajenih stavki, možete dodati i broj kupona (ukoliko postoji), poveznicu te odredbe i uvjete ponude (npr. popust se može ostvariti samo online kupnjom). Ponude će se na vašem profilu prikazivati na samom vrhu, pa uložite vrijeme i pronađite atraktivnu sliku ili video, a u naslovu obavezno napišite nešto što će privući pažnju korisnika, npr. ‘20% popusta na sve artikle’). 
  • PROIZVODI: Ovdje možete unijeti sve svoje proizvode. Imate mogućnost dodati sliku, video, cijenu (postoji i opcija za unos fleksibilne cijene od-do), opis, te gumb za akciju. Pazite pri odabiru slika jer one su prva informacija koje će kupci uočiti!

3. Informacije

Ovdje se nalaze sve važne informacije o vašem poslovanju, npr. radno vrijeme, telefonski brojevi itd. koji se pokazuju na vašoj početnoj stranici. Najvažnije je redovno ih ažurirati kako korisnici ne bi imali pogrešne informacije pa tako izgubili povjerenje u vašu tvrtku. Sigurno ste nekad na Google-u pokušali kontaktirati neku firmu i broj telefona je bio neispravan. Promislite što se onda dogodilo – tu ste tvrtku odmah otpisali kao ‘neozbiljnu’ i tražili dalje.

4. Uvidi

Redovno pregledavajte uvide u poslovanje – tu ćete dobiti puno važnih informacija uključujući kako vas korisnici pronalaze na Google-u, tko traži vaše usluge, tko kupuje vaše proizvode te čak i kako ‘stojite’ u usporedbi sa tvrtkama u vašoj blizini koje se bave sličnim djelatnostima. Google vam i ovdje olakšava posao tako što vam redovito šalje mailove sa izvještajima – za one koji zaborave sami pogledati! 

5. Recenzije

Svi smo svjesni važnosti recenzija za poslovanje u današnjim uvjetima. Isto tako znamo i da je to ‘škakljiva zona’ koju korisnici i konkurencija mogu pokušati manipulirati. Tu morate biti osobito aktivni i poticati svoje kupce da ostave recenziju. Podsjetite ih da je ostavljanje recenzije na Google-u vrlo jednostavno i brzo, a onima koji to naprave obavezno odmah odgovorite. I kritike prihvatite ‘otvorenih ruku’ jer sa ispravnim stavom one mogu utjecati na poboljšanje vašeg poslovanja. 

6. Razmjena poruka

Razmjena poruka je izvrsna opcija za direktnu komunikaciju s vašim kupcima u stvarnom vremenu. Omogućava vam promptno odgovaranje na upite, slanje poruka te pričanje priča o svom poslovanju. Kako biste dobili najviše od direktne komunikacije s kupcima, potrebno je slijediti neke smjernice: 

  • Na upite kupaca treba odgovarati u najkraćem roku! Najduži prihvatljivi rok je do 24 h. Google će čak i deaktivirati ovu opciju na vašem profilu ukoliko zanemarite odgovaranje na upite. 
  • Da bi mogli koristiti ovu opciju, morate ‘skinuti’ GMB aplikaciju i uključiti opciju ‘Messaging’
  • Možete postaviti automatsku poruku koju će svi kupci dobiti kada vas kontaktiraju u kojoj se možete zahvaliti na upitu i obavijestiti kupca o roku u kojem ćete odgovoriti
  • Kroz poruke možete kupcima slati i fotografije

7. Fotografije

Svi dobro znamo da su prvi dojmovi najvažniji! Kako u privatnom životu, tako i u poslovnom svijetu.  Dobre fotografije na profilu su jednako važne kao i dobar pravopis i kvalitetan sadržaj. Ne zaboravite da su vizualni sadržaji na internetu obrađeni od strane korisnika čak 60.000 puta brže od običnog teksta, a čak 60% kupaca tvrdi da će ih najprije privući dobra fotografija. 

Evo nekih smjernica kod postavljanja fotografija:

  • Budite otvoreni prema kupcima, približite im ‘svoj svijet’ pa tako objavljujte slike eksterijera i interijera vaše poslovnice, vaše osoblje a ne samo proizvode i usluge
  • Izbjegavajte pretjerano profesionalne slike da ne izgubite vjerodostojnost. Kupci žele vidjeti vas, i prepoznaju kada niste iskreni. Nipošto ne koristite fotografije koje ste skinuli sa interneta – budite autentični. Ukoliko koristite takve fotografije, naš pametni Google My Business će ih prepoznati, i izbrisati
  • Posvetite malo više vremena postavljanju naslovnice: izaberite privlačnu sliku. I ne zaboravite dodati svoj logotip (ne brinite, ako zaboravite – Google će vas podsjetiti)

8. Proizvodi i usluge

Dodavanje proizvoda i usluga je vrlo brz proces. Tim više ako već imate web stranicu sa slikama i opisima proizvoda. Ne morate izmišljati ‘toplu vodu’ već slobodno kopirajte sadržaj u skraćenom obliku. Kod dodavanja proizvoda proces je vrlo jednostavan:

  • Ulogirajte se na svoj GMB profil
  • Izaberite ‘Proizvodi’ u izborniku sa lijeve strane
  • Odaberite kategoriju proizvoda
  • Dodajte slike, ime proizvoda, cijenu i kratki opis

Proizvode možete i ažurirati, mijenjati i birati koje proizvode želite prikazivati u vrhu. 

Kod usluga ćete moći upisati naslov, kratki opis i cijenu, ali za sada nema opcije za dodavanje fotografija. 

9. Web lokacija

Ukoliko vaša tvrtka nema svoj web site, Google će vam je pomoći besplatno izraditi pomoću ove platforme koristeći sve informacije koje ste unijeli. Ako još radite na izradi svog web-a, iskoristite ovu opciju. Dobit ćete vrlo jednostavnu web stranicu putem koje će vas kupci moći kontaktirati i bolje upoznati vaše poslovanje. Ako još razmišljate o izradi web stranice i treba vam pomoć – tu smo! 

10. Korisnici

U ovom polju možete dodati i svoje kolege i suradnike ukoliko želite da i oni mogu ažurirati GMP profil vaše tvrtke. Zapamtite: dogovorite zajedničku strategiju kako vaš GMB profil ne bi izgledao kao ‘miješana salata’ u kojoj svatko priča svoju priču. Ako to možete uspješno napraviti, onda podijelite zadatke i uživajte u timskom radu. 

Ne bojte se početi objavljivati prve fotografije i sadržaj na GMB-u. Kada objavite fotografiju i sljedeći dan uočite da ju je pregledalo 50 ili više ljudi u jednom danu, dobiti ćete dodatnu motivaciju da nastavite s objavama. Moći ćete vidjeti i na koje fotografije kupci reagiraju više, pa tako i znati što im je zanimljivo i kako doprijeti do šire publike. Ako ste nesigurni i imate još pitanja, slobodno nas kontaktirajte!

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.