Google My Business – najbolja online platforma za lokalna poduzeća

Google My Business je besplatna online platforma koja povećava vidljivost tvrtke, a online korisnicima pomaže pronaći tvrtke i poslovanja u lokalnom području. 

Zapravo, Google My Business je najveća online mapa, a koliko je korisnicima trenutno bitna, pokazuje i U.S. Alexa koja ga je proglasila najboljom od top 5 platformi koje sadrže recenzije proizvoda ili usluga za 2019. godinu. Više o platformama s recenzijama pročitajte u našem prošlom blogu. 

Zašto Google My Business postaje sve popularniji?  Zato što iza te platforme stoji Google, zato što je najbolji “value for money”, zato što je besplatna, zato što funkcionira kao 3 u 1!

  1. Google Maps – sve vaše trenutne i potencijalne klijente navigira do željene lokacije ili više njih, ovisno koliko ste ih naveli.
  2. Društvena mreža možete stavljati objave, komunicirati s korisnicima, komentirati recenzije…
  3. Web stranicaimate mogućnost kreirati po principu “drag&drop” web stranicu s naslovnicom, uslugama, kontaktom…

Google My Business (GMB) “lajkamo” najviše zbog toga što je postao mnogo više od profila ili adresara tvrtke, postao je polivalentna platforma na kojoj možete gotovo sve objavljivati i tako se istaknuti među brojnim lokalnim tvrtkama. 

Preko 80% svih pretraživanja se napravi uz pomoć pametnih uređaja, zato je više nego bitno biti prisutan na Google Kartama koje će vam dovesti kupca, doslovno na vrata. 

Ukoliko imate svoj Google My Business profil, upisom u tražilicu biti ćete uočljiviji i dostupniji od vaše konkurencije koja ga nema.

Tražilica sa primjerom tur. agencije koji nema otvorem & ona s primjerom tur. agencijom koja ima otvoren GMB.

Sada i ovdje… 

U moru proizvoda i usluga, ključna je komunikacija sa kupcima. Google My Business vam upravo to omogućava – direktnu komunikaciju koja se pokazala kao najbolji marketing za mikro i mala poduzeća. Preko 50% svih pretraživanja nekog proizvoda ili usluge se događa u trenutku kada postoji potreba za tim proizvodom i uslugom. Dakle, to mi treba sada i to mi treba brzo.

Kako radi Google My Business?

Koliko puta ste htjeli obaviti kupnju neke namirnice ili napraviti frizuru u drugom dijelu grada, u točno određenom vremenu koji vam je odgovarao? Ukucali ste u tražilicu “trgovina voća i povrća” ili “frizerski salon” i onda po karti tražili tko ima najbolju recenziju te ih nazivali u potrazi za slobodnim mjestom.

Tako to radi –  upišete ključnu riječ u Google, on vam izlistava sva (upisana!) poduzeća koja zadovoljavaju vašu pretragu sa lokacijom na Google Mapi, web stranicom ukoliko je navedena, kontakt brojem telefona, uputama kako doći do poduzeća i radnim vremenom. Ukratko – sve na jednom mjestu!

Izradimo Google My Business profil zajedno.

Sada vam je sve jasno i shvaćate da vam definitivno treba Google My Business profil, pa krenimo s izradom vašeg profila u ovih jednostavnih 8 koraka:

  1. Upišite u tražilicu Google My Business i krenite. Prvo će od vas tražiti da upišete “Koji je naziv vaše tvrtke?” , nakon što isti upišete kliknut ćete na “Sljedeće”.
    Dobro je znati!  Upišite ispravan naziv vaše tvrtke po kojme ćete postati prepoznatljivi u pretrazi. Ako je naziv tvrtke različit od naziva brand-a, savjetujemo da unesete ime brand-a kako bi bili prepoznatljivi klijentu pri dolasku na vašu lokaciju.
  1. korak: “Odaberete djelatnost koja najbolje odgovara vašoj”, ne trebate upisati djelatnost iz Registra trgovačkog suda ili NKD-a, samo odaberite jednu djelatnost iz padajućeg menu-a koja najbolje odgovara onome čime se bavite.
  1. Lokacija, lokacija, lokacija… Postoje djelatnosti kojima nije bitna lokacija (poput prevoditelja koji rade od kuće, Informatičara koji rade na lokaciji svog klijenta i sl.), oni neće dodati lokaciju jer ne žele da im klijenti dolaze kod kuće (ako im je tamo registrirano poduzeće). Međutim, postoji mnogo drugih djelatnosti koje žive i zarađuju od posjeta svojih kupaca i oni će odgovoriti sa “Da!” na pitanje “Želite li dodati lokaciju koju korisnici mogu posjetiti, primjerice trgovinu ili ured?”, u padajućem izborniku upisati svoju adresu, poštanski broj i grad. Nakon unosa svih podataka kliknite na “Sljedeće”

Za sve one koji nisu vezani uz mjesto registracije svoje tvrtke (poput nas marketara koji možemo pružati marketinške usluge i “na daljinu”), Google My Business je omogućio da odaberete i sva mjesta  “Gdje pružate uslugu klijentima?” Na taj način možete proširiti svoj posao i na mjesta u kojima još ili niste poslovali ili biste voljeli poslovati.  Ako je previše gradova da biste ih nabrojali, jednostavno možete odabrati regiju ili cijelu zemlju. 

  1. Ovdje navodite informacije koje želite da budu vidljive prilikom pretrage usluge ili djelatnosti u tražilici (sjećate se frizerskog salona i trgovine voća i povrća sa početka priče). Na ovom mjestu unosite  “Koje podatke za kontakt želite pokazati korisnicima?” Ovdje možete odabrati samo telefonski broj ili telefonski broj i  domenu web stranice ukoliko je imate.

Ali to nije sve, za sve one koji nemaju web stranicu, a planiraju je izraditi, ali nisu sigurni kako bi ona trebala izgledati te hoće li je dati rođaku ili agencijama za izradu web stranica , ovdje možete napraviti privremenu web stranicu koja će biti dovoljna potencijalnim klijentima da se upoznaju s Vašim proizvodima i uslugama. 

  1. Klikom na “Završi” postali ste vlasnik svoje Google My Business stranice koju još “samo” treba verificirati tj. potvrditi da ste vi stvarni vlasnik svog profila.

Razglednica umjesto potpisa i pečata – tako to radi Google!

Verifikacija je zapravo jako korisna; iako se čini dosadna i iziskuje neko vrijeme, prolaskom ovim formalnosti, sigurni ste da nitko drugi neće moći zloupotrijebiti ono čemu ste vi predani i što zdušno radite.

Postoje 4 načina verifikacije, a upravo o djelatnosti koju ste naveli na 2. koraku ovisi hoćete li moći birati način verifikacije. Većina lokalnih tvrtki obično potvrđuje svoj unos traženjem razglednice (da, razglednice koju dobijete u svoj poštanski sandučić, baš kao ona koju ste 90-ih poslali svojoj baki i djedu s ljetovanja)  u kojoj se nalazi KOD kojeg ćete morati upisati u svoj profil. 

Ako vam se verifikacija razglednicom ponudi kao jedina opcija (kao što je bilo u našem slučaju), upišite ime primaoca na adresi koju ste ranije naveli i kliknite na “Pošta”. Nakon toga budite strpljivi i do 14 dana. Radujete se svakom odlasku do poštanskog sandučića.

Da ponovimo, 4 su načina verifikacije i ovisno o tipu djelatnosti, samo ponekad možete birati na koji način ćete izvršiti verifikaciju. Oni su:

  1. Potvrda putem RAZGLEDNICE.

Razglednica koju dobijete imat će peteroznamenkasti kontrolni kôd. Nakon što se prijavite na svoj Google My Business račun i kliknete lokaciju koju želite potvrditi, kliknite gumb “Potvrdi lokaciju”u izborniku ili “Potvrdi sada”. Na kraju će od vas biti zatraženo da unesete kôd i kliknite na “Pošalji” da biste dovršili provjeru.

  1. Potvrda putem E-MAIL adrese.

Ako vaša tvrtka ispunjava uvjete za provjeru e-pošte, vidjet ćete ovu opciju kada kliknete gumb “Potvrdi sada”. Nakon što kliknete na njega, dobit ćete e-poštu s vezom za potvrdu na koju morate kliknuti ili unijeti kôd na poruku e-pošte na nadzornoj ploči Google My Business.

  1. Potvrda putem TELEFONA.

Ako vaša tvrtka ispunjava uvjete za primanje kontrolnog koda telefonom, vidjet ćete ovu opciju dostupnu nakon klika na gumb “Potvrdi sada”. Ako odaberete ovu opciju, dobit ćete automatiziranu telefonsku poruku koju morate poslušati za kontrolni kôd ili sms sa istim. Nakon što nabavite svoj kôd, možete ga unijeti u polje s kôdom.

Nakon Potvrde ili Verifikacije, slijedi završno ili fino ugađanje vašeg Google My Business Profila.

Google My Business vam ispod imena profila nudi ovih 11 kategorija:

  1. Početna – na jednom mjestu u sučelju vidite sve aktualne informacije koje vide i vaši korisnici prilikom pretraživanja. Ne zaboravite ih redovito ažurirati!
  2. Postovi – kroz Postove imate priliku “zbližiti se” sa vašim korisnicima, promovirati zanimljiv događaj u vašoj sredini, obilježiti Dan grada, čestitati svim majkama Majčin dan, zaželjeti sretniju Novu Godinu i mnogo više od toga… 
  3. Informacije – ovdje se nalazi zbir svih relevantnih informacija od radnog vremena vaše poslovnice, popisa usluga koje pružate, telefonskih brojeva i još puno više. 
  4. Uvidi – provjerit koja je vaša ciljna publika, kome se obraćate, tko traži vaše usluge, tko najviše kupuje vaše proizvode i prilagodite komunikaciju upravo toj skupini. 
  5. Recenzijeo recenzijam smo napisali prošli blog, pa ga pročitajte je će vam koristiti. Imajte na umu da recenzije na Google My Business-u služe i povećavanju ili smanjenju SEO ranga. Povratne informacije koje donose recenzije i ocjene zadovoljnih i nezadovoljnih kupaca jaka karika u algoritmu koji Google koristi kako bi rangirao stranice. 
  6. Razmjena poruka – ako želite komunicirati sa svojim klijentima kroz ovu platformu, Google ima rješenje i za to. 
  1. Fotografije – kvalitetna fotografija govori tisuću riječi. Ako nemate “oko za fotografiju” uložite u lokalnog fotografa i na taj način pomognete i njemu ali i sebi jer vidjeti ćete – isplati će se. Osim vaših na ovom mjestu biti će vidljive i fotografije vaših korisnika usluga ukoliko su ih stavili uz svoje recenzije. 
  2. Proizvodi – dobra fotografija može zamijeniti sve opise ovog svijeta, stoga uložite u fotografiju, a opis neka bude kratak i jasan. I ne zaboravite redovito ažurirati količine proizvoda i cijene u slučaju promjena. 
  1. Usluge – Najbolje bi bilo da svoje usluge pametno i promišljeno slažete u različite skupine te opisujete kratkim ali preciznim rečenicama koje će biti od najveće koristi vašim budućim klijentima. 
  2. Web-lokacija – kao što smo naveli ranije u tekstu, ukoliko imate svoju web stranicu, navedite je u ovom polju i vidjet ćete da je GMB odličan SEO koji će “pogurati” vašu web stranicu na bolju poziciju u Tražilici. Ako pak nemate svoju web stranicu, onda je pravi trenutak da nas zovete.
  3. Korisnici – ako ste “Katica za sve” ovo polje možete i preskočiti, ali ako imate mnogo posla i sigurni ste da nećete moći na vrijeme ažurirati svoja radna vremena, odgovarati na recenzije i upite, u ovom polju dodajete osobo koje će to raditi umjesto vas. 

To bi bilo to, sretno u izradi Google Vašeg Business-a, ako zapnete, zovite, pišite, pitajte...

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.