Jesu li u Hrvatskoj popularniji, ili bolje rečeno poznatiji influenceri ili pjevači pop/zabavne glazbe?
Čiji je brand awareness jači?
Ovisi koju publiku pitate.
Kada je riječ o publici, pripadam milencijalcima, skupini rođenoj u osamdesetima pa su mi osobno poznatiji pjevači popularne glazbe, a kada su u pitanju influenceri, oni su nezaobilazni dio moje, marketinške svakodnevice.
Vratimo se pjevačima na hrvatskoj sceni, i to onima koji su u devedesetima bili hit, a onda su vremenom nekako pali u zaborav.
Drugog vikenda u svibnju bila sam na koncertu jedne takve zvijezde, pop idola moje mladosti. Vokalna čarobnica i zvijezda večeri izazvala je te večeri totalnu euforija među gostima, ponajviše milenijalcima. Vrhunac događaja je bio kada joj se na bini pridružio tadašnji kolega i osnivač rap grupe.
Bio je to pravi vremeplov u devedesete, u dane kada je taj dance sastav prava glazbena senzacija.
Kakve veze ima dance sastav s marketingom i Brand Awarenessom?
Velike! Jer nakon 2 godine pandemije, koja je za sobom donijela izoliranost, svi smo bili željni druženja, žive svirke, koncerata, glasnog pjevanja i skakanja. Ono što je nedostajao u ovom, glazbeno i organizacijeki besprijekornom koncertu, je još više milenijalaca, njihovih partnera, partnerica, ali i djece koja bi trebala biti jedna nova publika.
A zašto ih je nedostajalo?
Zato što je izostao Brand Awareness?
Zvijezda te večeri je po mnogima najbolji hrvatski ženski vokal i još uvijek je besprijekorog izgleda. Njen proizvod su njene pjesme, a ciljna skupina su obožavatelji, koji, sudeći prema posjetiteljima koncerta, pripadaju milenijalcima. Započela je svoju karijeru u duetu, zatim u dance skupini da bi danas nastupala kao solo izvođač i kantaautorica.
U jednom trenutku svoje karijere odlučila se povući iz javnosti. I u tom periodu, prestala je brinuti o brand awareness-u, tek bi se tu i tamo pojavila u nekom TV showu ili nekom klupskom nastupu.
Pravila marketinga nalažu da, bez obzira prodaješ li Coca-Colu, pružaš usluge savjetovanja ili si umjetnik, trebaš stalno biti prisutan i komunicirati sa svojom publikom, naravno ako želiš da potražnja za tvojim uslugama konstantno postoji.
Zašto je bitan Brand Awareness ?
Marketinški stručnjaci ujedinjeni su oko važnosti izgradnje svijesti o robnoj marki. Prema “Content Marketing Instituteu” svijest o robnoj marki je najvažniji cilj B2C i B2B marketinga.
Prvi korak na tom putu nije izgradnja kao svrha sama sebi, već vi sami – morate čvrsto shvatiti važnost svijesti o robnoj marki i kako je možete koristiti.
Svjesnost o robnoj marki važna je jer je to prvi korak u marketinškom lijevku (Marketing Funnel). Prvi i ključni temelj za stjecanje kupaca. Svijest ili svjesnost o robnoj marki (proizvodu, usluzi…) odnosi se na sposobnost ljudi da su svjesni vašeg brenda, da ga se prisjećaju i prepoznaju.
Nekoliko je razloga zašto je važno izgraditi i povećati svijest o brendu:
1) Svijest o robnoj marki pomaže da vaša marka bude na vrhuncu pažnje kod publike.
2) Kada se suoče s odlukom da kupe od vas ili vašeg konkurenta, vjerojatnije je da će kupiti od vas (Imam potrebu kupiti mlijeko – zašto ću kupiti Dukat, a ne Vindiju?) .
Svjesnost o robnoj marki također vam pomaže u postizanju niza poslovnih ciljeva poput: širenja publike, povećavanja prometa na web-lokaciji, izgrađivanja potencijalnih klijenata…
Svijest o robnoj marki je na vrhu marketinškog lijevka i kampanje za podizanje svijesti o robnoj marki puštaju svoju mrežu široko. Daju do znanja široj masi ljudi što imate za ponuditi i njeguju one koje to najviše zanima.
Kako u 5 koraka podići Brand Awareness svoje usluge ili proizvoda?
- Definiraj jasan i nedvosmislen identitet svog branda (Brand Identity)
Tko si ti? Koji je tvoj proizvod? U čemu si najbolji? Tko je tvoja ciljana publika ? Kako se i po čemu razlikuješ od svoje konkurencije? Koje su tvoje vrijednosti, i iza kojih vrijednosti ti i tvoj brand stojite? Gdje se vidiš za godinu i za 5 godina?
Uzmi dovoljno vremena da odgovoriš na sva gore navedena pitanja. U glavi stvori jasnu sliku branda onakvog kakav želiš da ga tvoji kupci vide. Od početka promišljaj o svim detaljima – o imenu svog brenda i poruci koja stoji iza njega. O izgledu – koje su tvoje boje (primarne i sekundarne), koji je ton komunikacije i vizuali koje odašilješ? Snažna strategija svijesti o robnoj marki trebala bi uključivati snažnu viziju imidža branda pazeći da se sve navedeno ujedini u identitetu tog brenda.
- Obrati pažnju na svoj web i pojavljivanje na on-line platformama
Jednom kvalitetno napravljena web stranica ima vijek od 5 do 10 godina, ovisno o sadržaju na njoj. Kada kreiraš svoj web prilagodi ga prvenstveno mobilnim preglednicima jer večina posjeta dolazit će upravo s njih. Također koristiti optimizaciju za tražilice (SEO) optimiziranjem web sadržaja za tražilice putem ključnih riječi kako bi se tvoj proizvod ili usluga organski pojavila u tražilicama. Jednom puštenu web stranicu tehnički provjeravaj najmanje kavrtalno i redovito ulazi u nju kao i sve druge on line platforme na kojima se pojavljujete poput Google My Businessa – provjeri točnost podataka, odgovori na upite i dodaj novi sadržaj.
- Uključi društvene mreže u svoju kampanju.
Pojavljivanje na društvenim mrežama daje ti priliku da komuniciraš o svom brendu sa svojim potencijalnim kupcima iz sata u sat pa čak i minute u minutu. Nemojte upasti u najčešću grešku i otvoriti 100 frontova odnosno 100 društvenih mreža i onda ih sve ili večinu zanemariti. Vratite se na 1. korak, provjerite na kojim mrežama je tvoja publika i otvori tu jednu, ali vrijednu – društvenu mrežu i redovito komuniciraj na njoj: postaj, odgovaraj, kreiraj. Snažna marketinška kampanja na društvenim mrežama u periodu kada želiš pojačati prodaju može stvoriti mnogo buke. Redovite objave na društvenim mrežama, pametnog teksta, zanimljivih (autorskih!) fotografija koje pozivaju na akciju (CTA) čine puno više za upoznavanje ljudi s jedinstvenom osobnošću tvog brenda od pukog postanja da bi se zadovoljila forma kalendara.
- Testiraj suradnju s influencerima
2022. je godina – scena influencera raste iz dana u dan. Kao i kanali oglašavanja putem profila influencera poput beauty influencera, food blogera, lifestyle i sl. Možeš isprobati partnerstvo s popularnim influencerom na društvenim mrežama, koji odgovara tvom profilu u plasiranju ili boljem pozicioniranju tvog proizvoda ili usluge.
Mnogi brendovi influenserima daju svoju robu besplatno u zamjenu za njihovu recenziju koju će vidjeti baza pratitelja na društvenim mrežama. Ili će platiti sponzorstvo s ciljem reklamiranja svog proizvoda – na vama je da odlučite i dogovorite se oko uvjeta suradnje..
- Pokreni komunikaciju e-mail marketingom (newsletter)
Ako tvoj brend to podržava, pokreni blog ili novosti na svom web-u. E-mail marketing je fokusiran na direktan doseg i može se manifestirati kao dugoročno povezivanje s klijentima na popisu baze tvoje e-pošte. Klijentima ponudite zanimljive teme koje će mu pomoći u rješavanju nekih svakodnevnih problema i zbog kojih će jedva čekati tvoju poruku u e-mail sandučiću.
Investiraj u kvalitetnu strategiju digitalnog marketinga. Postoji više strategija, stoga detaljno istraži kako bi pronašao ono što odgovara tvom poslovanju.
Ako želiš da za tvoj Brand ljudi znaju – vadi, kume, keš, keš…
Ili se jako potrudi, izdvoji svoje vrijeme, budi kreativan i uporan – jednom kada kreneš u izgradnju, nema odmora i uzimanja većih pauza.
Za kraj, željela bih da se još jednom vratimo na glazbenu scenu s početka ove priče. Jedna druga pjevačica mi je iskočila na Instagramu, na kojem je prati 510 K followera i veselo obznanila da slavi godišnjicu braka. Ono što me iznanedilo je da su joj na tome čestitale 20,943 osobe. Uvidom u njene društvene mreže i web stranicu, shvatila sam da je ona jako dobro proučila kako funkcionira svjesnost o brandu.
Ona je svoju mrežu Brand Awarenessa bacila širokopojasno kao internet. Doslovno iskače iz paštete.
Osim što je redovito prisutna u svim medijima, ona detaljno obavještava svojih 510k followera na Instagramu o svim svojim dnevnim aktivnostima. I sada nije pitanje sviđa li se to nama ili ne – ostaje činjenica da svi za nju znamo i bez obzira što možda nikada nećemo ići ni na jedan njen koncert, znat ćemo gdje nastupa za Novu godinu, koja će sve mjesta posjetiti s gažama ovog ljeta, ali i kakav je bio sladoled kojeg je pojela u slastičarni na Hvaru.
Ako želite provjeriti kako stoji vaš proizvod u svijesti potrošača ili trebate pomoć oko 5 pravila podizanja Brand Awarenessa – pišite nam!
A zvijezdi večeri s početka ove priče – još jedno veliko hvala na predivnoj večeri!
Vidimo se opet, bolje ću te pratiti.