How to write a newsletter

7 razloga zašto nitko ne čita vaš newsletter

Ako nitko ne čita (čitaj otvara) vaš newsletter, onda zasigurno nešto pogrešno radite! Nema smisla okolišati.

Sakupili ste bazu kontakata, redovito tjedno ili mjesečno šaljete newsletter, ubacite i pokoju fotografiju, napišete sve što mislite da treba, ali u MailChimp izvještaju stoji kako je postotak otvaranja 1% , ali zato raste broj odjava s liste.

Mijenjajte! Što? Sve.

Prije otkrivanja 7 razloga zašto nitko ne čita vaš newletter, pojasnimo što je to newsletter? Za sve koji nisu upoznati: to je e-mail koji šaljete potencijalnim korisnicima i jedna od najučinkovitijih metoda za prodaju vaših proizvoda ili usluga. To je direktan kontkat s potrošačima.

Newsletter konekcija s kupcima diljem svijeta

7 razloga zbog kojih se korisnici odjavljuju s vaše newsletter liste

I zašto vaš newsletter završi u rubrici Recycle bin.

1. Svaki dan šaljete newsletter

Upornost se gotovo uvijek isplati, ali malo je firmi ili pojedinaca koji imaju svaki dan nešto turbo zanimljivo objaviti. Da budemo precizniji – naporni ste. Jasno nam je da imate želju svoje kupce obavijestiti o svemu, ali naučite to dozirati. I ne zatrpavajte ljudima inbox.

Čim ih krenete “gušiti” svakodnevnim mailovima – oni bježe. Zamislite da vama svako 10 minuta netko kuca na vrata? Kako biste se osjećali? Na taj način radite pritisak koji s vremenom izaziva bijes i kolutanje očima mnogih potrošača.

Granice moraju postojati. Ne trebate ih obavještavati svako 24 sata o novitetima, popustima, novim Covid-19 pravilima.

Savjet: Sakupite sve informacije i ponude unutar sedam, petnaest ili mjesec dana i pošaljite ih u jednom e-mailu.

2. Pišete dosadne naslove i tekstove

Koliko ste puta primili beživotan e-mail i brzinom munje ga spremili u smeće ili ste scrolali do dna i potražili na dnu, sitnim slovima ispisani napisani link Unscribe? I još ste se pitali: Kako sam se mogao/mogla prijaviti na taj newsletter?

Teško je svaki put biti zanimljiv i originalan, ali generički pisani tekstovi s općim informacijama i uz to bez fotografija i ikakve vizualne poveznice s vašim brendom, zasigurno neće dobro proći. Pišite po modelu: Manje je više

Savjet: Najprije se potrudite upoznati svoje kupce/ avatara. Istražite njihove navike, saznajte što ih uveseljava, što ih muči, na što troše novac… Najviše vremena posvetite pisanju naslova, neka on bude odgovor na neki problem, neka ponudi rješenje, oduševi… neka bude razlog za otvaranje.

Kod pisanja teksta, vodite se logikom školske zadaće – uvod, razrada i zaključak. I na kraju obvezno dodajte call-to action, odnosno pozovite ih na neku radnju- Saznaj više, Skini predložak, Prijavi se na seminar…

Reakcija na 100-ti newsletter iste kompanije

3. Predugački tekstovi u newsletteru

Nitko nema volje čitati romane u e-mailu. Zamislite ga kao najavu za neki film, knjigu… Duljina newslettera diktira koliko će kupac doživjeti vaš proizvod ili uslugu. Ukoliko vide da je tekst predugačak, automatski se teško koncentriraju i jednostavno preskaču vaš e-mail.

Savjet: Napišite e-mail, ustanite i pročitajte ga naglas. Ako ste sami sebi dosadni i predugački, kratite. Pišite jasno, kratko i koncizno! Inspirirajte druge tekstom koji poziva na kupnju bez da to izgleda: KUPI SAD ili KUPI ODMAH. Neka to bude njihova odluka.

4. Bezličan izgled newslettera

Tko bi čitao nešto bez života i boja? Dizajn je jednako važan kao i naslov i tekst. Mogli bi ih nazvati sveto trojstvo – fotografija, naslov i tekst.

Niti jedan od ova tri parametra nisu dovoljna zasebno, jer samo zajedno čine dobitnu kombinaciju.

Savjet: Izradite vizualni identitet svoje firme, proizvoda ili usluge (definirajte boje, simbole, oblike..) i oživite svoj tekst ilustracijama i fotografijama. Imat ćete veću šansu da “nagovorite” primatelje na čitanje. U suprotnom, ne gine vam koš za smeće.

Različiti vizuali newslettera

5. Previše prodajnog sadržaja

Svaki vaš e-mail vrišti s natpisima kupi ovo, kupi ono, najbolji kupus, najbrži auto, najsposobniji ljudi, najveći popusti…

Histerično prodajete i vičete u e-mailu, kao da ste na Pazaru i želite se što prije riješiti robe kako bi stigli na autobus u 13 sati za Zagoru.

Takav stav vam sigurno neće pomoći u nečijem inboxu. Uštedite vrijeme sebi i drugima. Nitko ne voli očajnike.

Savjet: Razmišljajte kao kupac ili korisnik, ne kao prodavač. Privucite ljude korisnim sadržajem, umjesto prodajnim. Dobar newsletter čini veći dio edukativnog, a manji dio prodajnog sadržaja. Prodajni sadržaj istaknite, umjesto da je cijeli e-mail vezan isključivo za prodaju. Iskoristite 80% prostora da u kratkim crtama uputite potencijalne kupce zašto njima to treba, te koje su prednosti ako koriste vašu uslugu ili proizvod.

6. Pišete masi ljudi, ne osobama

Svima bude toplo oko srca kada nas se DM sjeti s čestitkom za rođendan s našim imenom i pokojim popustom!

U čemu je tajna? Svaki njihov newsletter doživite kao da je namijenjen baš vama i nikome drugom na ovom svijetu.

Rješenje: Pišite e-mail kao da se obraćate Tonki, Ivani, Emiru i sličnima, tako će imati doživljaj da nisu netko iz mnoštva. Ako imate evidenciju, sjetite se rođendana, godišnjica, važnih prigoda.

Također redovno ažurirajte svoju listu i njihove podatke kupaca, kao i njihovu privolu da su voljni zaprimati vaše mailove. Uvijek postoje kazne i zakonske ograničenja na koja trebate pripaziti.

Preuzeto s Woff Woff portala. Primjer personaliziranog newslettera za rođendan.

7. Ne šaljete uopće newsletter

Vjerovali ili ne, jedan od razloga zašto nitko ne čita vaš newsletter je taj što ih uopće ne šaljete!? Možda ste lijeni ili uopće ne vjerujete analizama koje kažu kako je newsletter najmoćniji marketinški alat.

Razmislite. Kako će netko prati vaše usluge, popuste i nove proizvode ako im ne kažete?

Pokrenite se već danas! Dolaze blagdani, Božić i Nova godina, sigurno netko slavi i koju obljetnicu…ma, uvijek je pravo je vrijeme da virtualno “obiđete” svoje kupce.

Zatreba li vam pomoć oko sastavljanja newslettera, dizajna ili savjet je li dobro to što ste sastavili – naša vrata su otvorena!

Obećavamo da vaš e-mail nećemo preseliti u kantu za smeće, a odgovorit ćemo u najkraćem roku! Pišite nam, veselimo se vašim novim newsletterima na koje ćemo se rado preplatiti.

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.