Pisanje bloga

Vodič za planiranje i pisanje bloga

Sve što vam treba za pisanje bloga je internet i računalo, a upravo ova najjeftinija marketinška strategija najviše će utjecati na SEO ugled i poziciju vašeg brenda na tražilicama. 

Naravno, nije dovoljno samo pisati bilo kako i o bilo čemu, potrebno je poznavati alate i strategije za pisanje bloga. 

ALATI I STRATEGIJE ZA PISANJE BLOGA

Planiranje je ključno za bilo koji posao, pa tako i za pisanje bloga. Strategija pisanja bloga sastoji se u sljedećim pojmovima:

  1. Ciljna publika 
  2. Ciljevi pisanja bloga 
  3. Planiranje sadržaja bloga 
  4. Pisanje i oblikovanje sadržaja na blogu 
  5. Promocija bloga
  6. Praćenje i analitika bloga 

Ciljna publika ili kako pronaći svog idealnog kupca za pisanje bloga

Prvi korak svakog blogera je upoznati ciljnu publiku, buyer personu iliti avatara. Ako ne znate komu i za koga pišete, vaš sadržaj će biti općenit i upućen svima, što znači da ćete teško izgraditi  odnos s pratiteljima koji bi sutra trebali prerasti u korisnike/kupce vaših proizvoda ili usluga. 

Kako upoznati ciljnu publiku

Krenite od onog što imate – pitajte svoj prodajni tim, postojeće kupce i dobavljače, proučite analitiku svoje web stranice i društvenih mreža, sve kako bi doznali tko su kupci vaših usluga, koliko imaju godina, kojeg su spola, gdje žive, gdje i što kupuju, kakve hobije imaju, zarađuju li više od prosjeka hrvatskih građana, što jedu, kakvu glazbu slušaju…

Pitajte ih kako su pronašli vaše usluge/proizvode, zašto surađuju s vama, bi li vas preporučili svojim poslovnim partnerima, prijateljima ili rodbini. 

Pokušajte biti što precizniji u stvaranju svog avatara – npr muškarac (35-55), vlasnik poduzeća s više od 10 zaposlenih, visokoobrazovan, ide u kazalište dva puta mjesečno, voli klasičnu glazbu, vozi Volvo, kupuje u brend trgovinama, pazi na zdravlje, ali voli dobru hranu i vino, trenira s privatnim trenerom, kupuje u bio trgovinama, donira udrugama…

Možete čak staviti i fotografiju da vam je lakše zamisliti tu osobu.

Avatar profil

Kako postaviti ciljeve za pisanje bloga

Otkrili smo potencijalnog kupca, a sada trebamo odgovoriti zašto pišemo blog i što bi čitatelj trebao napraviti kada pročita naš sadržaj. 

Osnovni razlozi za pisanje i održavanje poslovnih blogova su povećanje prometa na web stranici, bolje rangiranje na tražilici i povećanje svijesti o brendu. 

Sekundarni razlozi mogu biti konverzije, lansiranja proizvoda, dijeljenje edukativnog sadržaja, uputa ili stvaranje predložaka. 

Blogovi su dugoročna strategija sadržaja, pa treba pažljivo birati ciljeve, ali ih i revidirati nakon određenog vremena. 

CILJ – promet na web stranicu

U ovom slučaju blog služi kako bi se privukli novi posjetitelji na web stranicu s proizvodima i uslugama. Za postizanje ovog cilja, ključne aktivnosti su istraživanje ključnih riječi, često objavljivanje i fokus na izgradnju linkova. Cijena ulaganja u ovaj cilj je niska, ali je potrebno vrijeme i natjecanje za ključne riječi.

CILJ – Generiranje pretplatnika

Da biste koristili svoj blog za povećanje baze pretplatnika, trebali bi imati CTA (poziv na radnju) koji traže adresu e-pošte u zamjenu za određene vrijednosti vašim čitateljima. Ovo je učinkovit i  dobar način za dovesti ljude na stranicu, ali zahtijeva dobru organiziranost e-pošte.

CILJ – prikupljanje leadova

Ako želite koristiti svoj blog za pretvaranje postojećeg prometa ili potencijalnih kupaca u potencijalne klijente, potrebno je kreirati sadržaj za one u fazi razmatranja kupnje. Ponudite im demonstracije proizvoda, koristan sadržaj ili ponude kako bi dobili što više informacija. Ovo je dobar način pretvaranja postojećih korisnika u kupce, ali može biti problem za pratitelje koji ne znaju dovoljno dobro vašu tvrtku ili proiozvod.

CILj-zadržavanje korisnika

Blogovi mogu biti odličan način da zadržite svoju publiku, upoznate je sa svojim proizvodima i uslugama,  istražite nove načine korištenja vaše usluge ili  im predstavite iskustva ranijih kupaca. Uspješne priče pretvaraju kupce u promotore i zagovornike brenda, ali računajte da je potrebno vrijeme za prikupljanje  informacija i stvaranje sadržaja.

CILJ -svijest o brendu

Svijest o brendu odgovara na pitanje u kojoj mjeri ljudi znaju za našu tvrtku i kakvom je doživljavaju. Dijeljenjem svojeg znanja, potičete dijalog sa svojom publikom, što vam pomaže u razvoju identiteta brenda.

Za podizanje svijesti o robnoj marki, isprobajte gostujuće blog postove i suradnje kao i često objavljivanje na društvenim mrežama. Vodite računa kako je teško izmjeriti vrijeme za objavu i analiziranje društvenih mreža, ali i da je potrebno duže vrijeme da se vide rezultati. 

Kako postaviti strategiju i planirati sadržaj prije pisanja bloga

Objavljivanje bloga za određeni cilj je strateški potez koji zahtijeva planiranje i istraživanje. 

Nakon što ste saznali tko je vaš potencijalni kupac i koji su vam ciljevi bloga, potrebno je dobro proučiti i isražiti najpopularnije ključne riječi za vašu industriju ili nišu.

Istraživanje ključnih riječi prije pisanja bloga

SEO (optimizacija za tražilice) počinje s rangiranjem za ključne riječi koje ciljate, a koje vaša publika traži. 

Dok istražujete, primjerice Google Keyword Planner, Ubersuggest, Ahrefs, SEMrush ili neki drugi alat, vjerojatno ćete primijetiti da neke ključne riječi imaju vrlo visok opseg pretraživanja, što ih čini vrlo teškima za rangiranje. Zato tražite duže fraza pa umjesto općenite fraze npr. Prodaja kuća koristite riječ s lokacijskom oznakom Prodaja kuća Split. 

Možda ćete imati manji broj pretraga, ali to su ključne riječ vaše niše, što znači da će i posjetitelji biti kvalitetniji. 

U svojoj potrazi za ključnim riječima možete koristiti niz alata https://blog.hubspot.com/marketing/seo-analysis-tools

ali je na kraju istraživanja važno da: 

  • Napravite popis relevantnih tema i pojmova povezanih s vašim poslom ili proizvodom
  • Napravite 5-10 glavnih kategorija tema
  • Navedite što više ključnih riječi/pojmova za pretraživanje koje bi vaš kupac tražio
  • Istražite mjesečni opseg pretraživanja za svaku ključna riječ i srodne ključne riječi 

Koliko često i kada objavljivati blogove

Koliko često i kada objavljivati blogove najviše ovisi o tomu što vaša tvrtka radi i što vaša publika očekuje. 

Generalno, što više blogova, to više prometa,a time i više potencijalnih kupaca. Za početak, počnite s objavom jednog bloga tjedno, a dobro bi bilo kada bi prije pokretanja bloga imali u rezervi takozvani “zimzeleni sadržaj”, sadržaj koji je uvijek relevantan i iskoristiv u bilo koje vrijeme godine. 

Koju vrstu sadržaja objavljivati u blogu?

Što se tiče sadržaja i stila objave, blogovi su izuzetno svestrani. Možete postavljati infografike, vodiče, upute s koracima kako nešto napraviti, savjete ili popise itd. 

Štogod upotrijebili, svakako analizirajte koji formati najbolje prolaze kod publike kako bi što prije prilagodili svoj sadržaj strategiji prema svojoj publici.

Postavljanje bloga

Kako biste pokrenuli svoj blog, skupite nekoliko alata i korisne suradnike. Morat ćete odlučiti tko piše, uređuje, objavljuje i promovira, tko će biti zadužen za analitiku i podatke/metrike, tko će izraditi vodič za stil bloga i još mnogo toga. 

I svakako na kraju, ali najvažnije-  treba odabrati i sadržaj.

Dodjela uloga u timu bloga

Kada ste spremni početi stvarati i objavljivati ​​sadržaj, morat ćete svima koji će sudjelovati u stvaranju bloga dodijeliti uloge. Ovo je važan korak u pokretanju uspješnog bloga. Ako ne definirate tko će imati posljednju riječ, kaos će se stvarati oko svega- kada objavljivati, koji CTA koristiti, koju temu obraditi…Pojedinci mogu obavljati više od jednog posla u timu, ali svakako razdvojite pisca i urednika da biste imali još jedan par očiju za tipkarske pogreške, linkove i održavanje imidža vašeg brenda.

Uloge i odgovornosti tima za pisanje bloga

Kako to izgleda u idealnim uvjetima? 

Pisac: piše sadržaj i uključuje SEO

Urednik: uređuje sadržaj,optimizira za tražilice, dodaje CTA-ove

Izdavač: planira i objavljuje sadržaj, održava kalendar sadržaja

Analitičar: prati metriku, CTA praćenje, pruža redovita izvješća timu s najboljim sadržajem

Developer/IT: rješava problema u tehničkom smislu 

Kako to izgleda u stvarnim uvjetima u malim tvrtkama? 

Jedna osoba istražuje ključne riječi, smišlja teme, piše blog, prati analitiku i ako ima sreće ima programera koji joj rješava tehničke probleme. 

Analitika vašeg bloga

Za praćenje analitike bloga, ljudi najčešće koriste neizostani Google Analytics, preko kojeg možete saznati koliko je ljudi pogledalo određenu stranicu na svom blogu, odakle dolaze, na kojim su uređajima,koliko su vremana proveli na stranici…

Prilikom dijeljenja postova na blogu na društvenim mrežama i ako vodite kampanje za promociju blogova, svakako koristite UTM kodove na kraju URL-ova za dijeljenje bloga. UTM kodovi mogu pratiti kampanje, izvore, medije,dijelove sadržaja i pojmove.

Dizajniranje vašeg bloga

Većina sustava za upravljanje sadržajem, ponudit će vam besplatno predloške koje možete mijenjati i koristiti ako vaš tim ima manje dizajnersko iskustvo. Međutim, pokušajte koristiti boje svoje robne marke kao bazu i dodavanje nekoliko bojaza naglaske za povezivanje cijelog dizajna.

Za brendiranje je važno da dizajn vašeg bloga izgleda u skladu s ostatkom web stranice, odnosno posjetitelji bi trebali znati da se nalaze  na povezanoj stranici.

Call to action (CTA) u pisanju bloga

Blogovi mogu imati različite vrste CTA-a: pop up prozori, trake zaglavlja, slajdovi, CTA-ovi u tekstu, botuni, slikovni CTA-ovi i još mnogo toga. Također možete uključiti poveznice ili botune za dijeljenje postova na društvenim mrežama, e-poruka pošalji prijatelju ili spremite vezu na svoj popis za čitanje.

Odaberite onu radnju za koju želite da je vaš posjetitelj napravi, a za potencijalne klijente ponudite demo proizvoda ili tečaj.

Surađujte s programerom

Ostavite dovoljno vremena za nepredviđene tehničke poteškoće, a programeru navedite zahtjeve kao što su: :

  • Klizni CTA-ovi
  • Mogućnost označavanja postova
  • Istaknuta slika za svaki post
  • Komentari/bez komentara
  • Feed nedavnih postova
  • Dijeljenja na društvenim mrežama na svakoj objavi

Kako pisati i oblikovati sadržaj bloga

Vrijeme je da se uhvatite posla i krenete s pisanjem: pripremite ključne riječi i temu i pišite.

Nakon što odaberete ključne riječi, vrijeme je za optimizaciju: provjerite jeste li optimizirali vaš meta opis, naslov stranice, ključne riječi, URL-ove i ključne riječi za koje se pokušavate rangirati.

Što bi trebao uključivati idealan blog post?

Blog- popis pojmova za pisanje bloga

Kako promovirati blog?

Kako biste povećali publiku i pojačali svoj SEO ugled, za promociju bloga možete koristiti sljedeće metode:

PARTNERSKI MARKETNG

Kad god možete natjerati druge da napišu sadržaj za vaš blog, učinite to. Ili razgovarajte sa svojim partnerima i pokušajte predstaviti CTA partnera ili ponudu na blogu u zamjenu da oni podijele vaš sadržaj.

UTJECAJI/GOSTI BLOGERI

Pozovite gostujuće blogere da kreiraju sadržaj na vašoj web stranici, a influencerima možete platiti za dijeljenje vašeg sadržaja.

PLAĆENO OGLAŠAVANJE

Plaćanje za oglase na tražilici i na društvenim mrežama omogućit će vašem blogu da dođe do veće publike, ciljajte potencijalne klijente ili pretplatnike. 

Također možete koristiti Google AdWords za ključne riječi koje ste obradili u svom blogu.

DRUŠTVENI MEDIJI

Radite sa svojim timovima za društvene mreže da vidite kako možete iskoristiti Facebook, Instagram, YouTube, Twiter ili Pinterest.

Izradite prilagođene slike za dijeljenje na društvenim mrežama i ne zaboravite uvijek testirati – pogledajte na kojoj mreži blog postovi bolje prolaze.

PR

Ne propusite svoje blogove objaviti i u lokalnim ili nacionalnim medijima. Možda uspijete i besplatno, ako je tema koju obrađujte od šireg društvenog značaja.

Kako pratiti analitiku i provjeriti uspješnost bloga?

Sada ćete morati postaviti realistične, PAMETNE ciljeve na temelju sljedećih mjernih podataka:

STOPA KLIKANJA (CTR)

Ovaj parametar će vam pokazati dolaze ljudi na vaš blog, a zatim kliknu na hiperveze unutar posta. Što više posjetitelja klikne i ostane na vašoj web-lokaciji, to je bolje za cjelokupni autoritet vašeg bloga.

IZVORI PROMETA

Jedno važno mjerenje koje treba uzeti u obzir je odakle dolazi vaš promet: s društvenih mreža, organski, preko newsletter ili Google Adwordsa. 

Ove informacije će vam pomoći da s vremenom prilagodite svoju strategiju sadržaja.

Analizirajte svoje blog postove, teme i ključne riječi da vidite što od navedenog daje najbolji rezultat.  Sve vam to pomaže u donošenje budućih odluka.

PRO SAVJET

Nemojte se previše opterećivati, ​​ako odmah ne dobijete velike rezultate. Pisanje bloga pomaže u eksponencijalnom rastu – što dulje pišete blog, to ćete s vremenom izgraditi veći autoritet.

Nijedan blog ne postane viralan preko noći. Počnite s malim i postaviti realne ciljeve za budućnost. Ako svoje ciljeve ne postignete odmah, ponovno ih pregledajte i pogledajte svoje mjerne podatke.

Je li vaša promotivna kampanja uspješna? Ako ne, pokrenite što više testova i eksperimenata dok ne dobijete rezultat.

Upamite ovo – marketing sadržaja dobiva 3x više potencijalnih klijenata nego plaćeno oglašavanje na tražilicama. Zato ne čekajte. 

Kako bi vam olakšali ulazak u blogerske vode, pripremili smo vam predložak za planiranje i pisanje kojeg možete skinuti besplatno, a za savjete i upite vezano za content strategiju, kontaktirajte nas na info@promocija-bb.hr 

Želiš biti vidljiv na internetu i online prodati svoje proizvode/usluge? Imamo plan! Nazovi!
Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing