Vodič za izradu Facebook trgovine – Kako prodavati proizvode i usluge i bez web stranice?

Aktualna kriza COVID-19 gurnula je, između ostalog, u prvi plan i dostavu proizvoda i usluga. Zatvoreni u stanovima, ljudi nemaju previše izbora pa ponajviše naručuju lokalno voće i povrće na kućnu adresu. To je dalo vjetar u leđa malim OPG-ovicima, kojima je ovo prilika da rasprodaju svoje zelenje, ali ih i suočio s problemom prikupljanja i organiziranja narudžbi. Istina, pojedini su se vratili na svoje štandove na glavnim tržnicama, ali dostava je ostala i dalje ključan kanal u prodaji.

Svatko tko je makar jednom u ovih mjesec dana od lokalnih proizvođača naručio zdravi paket, uvjerio se kako su ti ljudi “ludi” od poruka na facebooku, na Messengeru, na WhatsAppu, Viberu, u Sms inboxu. Odgovaraju na pozive, zapisuju u tekice, a nerijetki i do kasno u noć obračunaju narudžbe i organiziraju dostavu.

Svima je zajedničko da ljude upućuju na jedan kanal komunikacije i mole za strpljenje i razumijevanje dok ne odgovore ili dostave proizvode, što možete i vidjeti prelistate li Virtualni pazar Split.

Većina OPG vlasnika nema čak ni poslovnu stranicu, samo osobni profil. Sva sreća, dovoljno je samo nekoliko minuta za otvoriti Facebook stranicu za svoj biznis.

Međutim, ovdje nismo da pričamo o Facebook stranici, o fotografijama, kako pisati objave ili kako namjestiti kategorije, ovdje smo da pokažemo kako otvoriti svoju virtualnu trgovinu na Facebooku bez iti jedne uložene kune!

Facebook Shop ili virtualna trgovina omogućava svako OPG-u, obrtu, firmi ili agenciji da pretvore klasičnu poslovnu stranicu u online trgovinu.
Posjetitelji mogu na jednom mjestu vidjeti katalog proizvoda i cijene, te obaviti kupovinu na jednostavan način.

Što je važno znati: svaki proizvod treba imati kvalitetnu sliku, opise sa svim informacijama i točne cijene.

Na primjeru turističke agencije (sasvim je svejedno čime se bavite), donosimo korak po korak kako iskoristiti Facebook stranicu (ne profil) i bez iti jedne kune napraviti shop s proizvodima ili uslugama.

1. FACEBOOK SHOP

Otvorili ste ili imate već Facebook stranicu. Na početnoj stranici, u lijevoj koloni (screenshot dolje) kliknite na SHOP (trgovina).
Ne brinite ako kod vas nema ta kategorije, slijedite upute kako dodati shop u lijevi izbornik.

2. UVJETI PRODAJE

Klikom na SHOP, otvorit će vam se prozorčić sa zahtjevom da prihvatite njihove SELLER’S TERMS AND POLICIES (Uvjeti prodaje). Pročitajte ih, pravno tamo trebaju biti, ali nema nikakve posebne stavke koja bi utjecala na vaš posao. Klikom na I AGREE (Slažem se)… i CONTINUE (Nastavite) krećete na novi korak.

3. NAČIN PRODAJE

Prva opcija MESSAGE TO BUY (Poruka za kupnju) je za one koji nemaju svoju web stranicu na kojoj prodaju svoje proizvode ili usluge. Kupci će naručivati proizvode/usluge putem poruke koja stiže u inbox. Druga opcija CHECK ON ANOTHER WEBSITE (Provjerite na drugoj stranici) je za one koji imaju web stranicu na kojoj prodaju svoje proizvode ili usluge. Kupci će na Facebooku vidjeti njihove proizvode/usluge, ali će kupnju obaviti na web stranici.

4. U KOJOJ VALUTI PRODAJETE SVOJ PROIZVOD

Ovdje treba odabrati valutu u kojoj izražavate cijenu proizvoda/usluge. Ako ste proizvođač voća i povrća iz Hrvatske, onda ćete odabrati kunu, ali ako ste turistička agencija koja prodaje izlete strancima, onda ćete odabrati euro…

5. DOBRODOŠLI U FACEBOOK TRGOVINU

Tek sada otvarate svoju trgovinu. U ovom koraku opisujete što prodajete i krećete s dodavanjem proizvoda/usluga.

6. UNOS PROIZVODA U FACEBOOK TRGOVINU

Sada prelazimo na pravi posao – unos proizvoda i usluga u Facebook shop. Što je najvažnije kada unosimo proizvode ili usluge u Facebook trgovinu:

  • Fotografije proizvoda ili usluga (pripazite da imate “lijepe” fotke u izlogu). Ako imate video, svakako ga dodajte.
  • Cijene (navedite cijenu proizvoda/usluge, a ako imate popust odaberite opciju “Sale price” i automatski će biti prekrižena stara cijena)
  • Opis proizvoda/usluga (u kratkim crtama opišite što vaši kupci trebaju znati npr. Neprskana naranča s Brača. Iz jedne naranče možete iscijediti 1,5 dcl svježeg i slatkog soka, a korica se može naribati za kolače ili upotrijebiti za ušećerene arancine. Kada ste unijeli sve podatke, označite u plavo SHARE THIS PRODUCT ON PAGE (Podijeli ovaj proizvod na stranici) i PUBLIC (javno).

7. KAKO UNIJETI FOTOGRAFIJE

Svaki kupac želi vidjeti što prodaje, zato se potrudite da fotografija proizvoda/usluge bude dodatni razlog da kupac poželi obaviti kupnju. Dvije su opcije, možete unijeti fotografije koje se nalaze na vašem kompjutoru ili koristiti one koje su već objavljene na Facebook stranici.

8. UNOS CIJENE I OPIS PROIZVODA/USLUGA

Unijeli ste fotografije, sada unesite i cijenu, popust ako imate, opišite proizvod, izaberite opciju da ga želite podijeliti na Facebook stranici i da je vidljiv svima (PUBLIC).

9. ČESTITAMO! UNIJELI STE SVOJ PRVI PROIZVOD U TRGOVINU!

Potrebno je samo nekoliko minuta i vaši kupci mogu krenuti u shopping. Što još možete?

  • Dodavati nove proizvode/usluge
  • Podijeliti s drugima
  • Kreirati oglase
  • Kreirati kolekcije/kataloge npr. Voće u jednu kategoriju, povrće u drugu… jednostavnije je i preglednije

GDJE MOGU VIDJETI SVOJE PROIZVODE ILI USLUGE?

Na početnoj stranici, u dijelu iznad prve objave, vaši kupci imaju karusel proizvoda/usluga i klikom odlaze na svaki proizvod.

KAKO KUPCI NARUČUJU PROIZVODE/USLUGE?

Klikom na proizvod/uslugu, otvara se info kartica proizvoda/usluge s cijenom, opisom i botunom MESSAGE (Poruka). Zainteresirani kupac upisuje količinu i šalje poruku koja stiže u inbox.

Otvara se prozor za poruku u kojoj upisujete što točno želite.
Hej, imamo nešto naglasiti – iskustvo je pokazalo da više od 50% poruka stiže s gramatičkim greškama, zanemarite ih i ne cjepidlačite s gramatikom. Ono na što trebate paziti je da dobijete sve informacije koje trebate kako bi što bolje i brže isporučili svoj proizvod ili uslugu.

Ono što je dobro, sve poruke su na jednom mjestu, a u inboxu možete namjestiti da svakog kupca dočeka pozdravna poruka ili ključne informacije o kupnji.
Sad kreće najteži dio, odgovarati na poruke u roku od 2-3 sata, u vremenu 8 do 22 sata.

Savjet: skinite besplatno aplikaciju Page Manager na mobitel i odgovarajte na poruke, bitno da vaši kupci znaju da ste primili njihovu poruku.

Još je tu detalja, ali ne zamarajte se, u hodu ćete sve naučiti i ispravljati. Važno da krenete.

Zapnete li na kojem koraku javite se, a kao doprinos u ovoj situaciji – prvi OPG koji nam se javi dobit će BESPLATNO OTVARANJE FACEBOOK SHOPA I UNOS 5 PROIZVODA.

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.