Virtualni influencer ilustracija

Virtualni influenceri – trend ili marketinška budućnost

Rozy je nedavno proslavila 3. rođendan. OK?! Tko je, uopće, Rozy?

Rozy je influencerica. Njen instagram profil prati 144 tisuće osoba.

Još vam ništa nije čudno? Rozy je digitalna osoba. Rozy ne postoji u stvarnom životu. 

Virtualna influencerica Rozy na proslavi 3. rođendana

Virtualni influenceri- zašto sve više tvrtki lansira digitalne osobe? 

Pandemija, odnosno nemogućnost putovanja, odlaska na večere i druženja, ali i sve zahtjevniji uvjeti suradnje s influencerima i budžeti za njihov angažman natjerali su marketinške stručnjake da izvuku iz rukava neko rješenje. Odlučili su “oživjeti” virtualne influencere. Ne zaboravimo, oni postoje na društvenim mrežama više od 10 godina.

I evo ih. Cijela vojska. 

Po čemu je Rozy drugačija od ostalih tisuća živih influencerica s većom vojskom pratitelja. 

Nikad ne stare, nemaju skandale i digitalno su besprijekorni.

Rozyn Instagram je pun sponzoriranog sadržaja (Chanel, Hermes..), na kojima ona reklamira proizvode za njegu kože i modu, a očekivanja su da će ove godine “lako dosegnuti više od dvije milijarde korejskih wona (oko 1,52 milijuna USD) dobiti “.

Rozy je sklopila ugovore s razvikanim brendovima, šepuri se na virtualnim modnim revijama, a izdala je čak dva singla.

Rozy- instagram profil

Ona je “sposobna učiniti sve što ljudi ne mogu… u obliku najsličnijem čovjeku“, pojasnili su iz Sidus Studio X na svojoj web stranici. I nisu tu stali – kreirali su prvu virtualnu obitelj u Koreji Hogonheil s 11.800 pratitelja.

Tehnologija CGI (računalno generirane slike) koja stoji iza Rozy nije nova. Sveprisutna je u današnjoj industriji zabave, gdje je umjetnici koriste za izradu realističnih neljudskih likova u filmovima, računalnim igrama i glazbenim spotovima.

Ukratko, virtualni influencer je digitalni lik koji je stvoren pomoću računalnog grafičkog softvera.

Prema Christopheru Traversu, osnivaču VirtualHumans.org, virtualni influenceri doživljavaju u prosjeku 3 puta veću angažiranost obožavatelja nego tipični ljudski influencer.

Ipak, Rozy je po broju pratitelja mala beba- tim HypeAuditora i VirtualHumans.org je sastavio opis najboljih virtualnih influencera u 2022. godini.

Tko su najpraćeniji virtualni influenceri u 2022. godini

1. Lu do Magalu 

Masgalu-TikTok

Lu je nastala 2003. kao glas prodavača u web trgovini Magazine Luiza. Prvi put se pojavila 2009. godine na Magaluovom YouTube kanalu, nakon čega je vodila poduke o najnovijoj tehnologiji brazilskog trgovca tehnikom. Postala je glasnogovornica brenda i pomogla tvrtki da izgradi bazu obožavatelja od 32 milijuna+ na platformama društvenih medija i tako postala najpraćenija digitalka.

2. Barbie

Barbie- Youtube kanal

Barbie je prvi put oživjela davne 1959. godine, a do danas je zadržala zasluženi status globalne ikone – posebno one koja osnažuje mlade djevojke. Moderna Barbie upravlja ogromnom bazom YouTube pretplatnika od 11 milijuna, za koje vodi vlogove o svom životu i dijeli pozitivan, edukativan sadržaj.

3. Nobody Sausage

Nobodysausage- TikTok

Nobody Sausage je 3D animirana kobasica koja je postala jedan od omiljenih virtualnih influencera na društvenim mrežama. Na TikToku njene živopisne i uzbudljive plesne videozapise gleda čak 16,8 milijuna pratitelja. HypeAuditor ju je lani proglasio najbrže rastućim virtualnim influencerom. Od tada su je globalni brendovi pokupili za brojne projekte, a među najpoznatijima je glavna uloga u velikoj kampanji rebrandiranja Hugo Bossa.

4. CasasBahia

CasasBahia- Facebook stranica

Virtualni influenceri rijetko stare. Kod njega to nije slučaj – Casas Bahia (također poznat kao “CB”) je 2017. godine počeo kao 2D dijete i u redizajnu izrastao u virtualnog tinejdžera. Kao glasnogovornik marke poput Lua iz Magalua, CB pokazuje osobnu strast prema igrama i kulturi mladih. Njegov profil je fokusiran na igre, filmove, memeove i upitnike za obožavatelje. Najjači je na Facebooku s 5,3 milijuna pratitelja.

5. FNMeka

FNMeka -TikTok profil

Pojavio se 2019. i ostavio impresivan dojam na društvenim mrežama svojom estetikom kiborga i Hypebeasta. Robotski reper na TikToku ima impresivnih 10 milijuna+ pratitelja koji ga gledaju kako se kreće ljudskim svijetom. Videozapisi FNMeke sadrže nevjerojatan sadržaj, a odgovoran za viralan video “Airpod Shotty” iz 2020. Autor je i jednog od najpopularnijih TikTok videa u NFT. Pod nazivom “The Real Iron Chef”, NFT je prodan za nevjerojatnih 3,675 ETH—otprilike 14,385 dolara u vrijeme aukcije na OpenSea.

6. Lil Miquela

LilMiquela_ TikTok profil

Miquela je prva hiperrealistična virtualna influencerica čiji obožavatelji prate njezin život u L.A.-u kao 19-godišnje djevojke robota. Proslavila se na Instagramu s više od 3 milijuna obožavatelja, nazvanih “Miquelites, ali sada je TikTok njezin najpopularniji profil s 3,5 milijuna+. Na TikToku se prisjeća nekih trenutaka, pjevajući duete i odgovarajući na pitanja svoje zajednice.

Miquela se pojavljivala u modnim i tehnološkim kampanjama, srušila modnu reviju uživo, objavila singlove, glumila u vlastitim glazbenim spotovima i odbacila NFT umjetnička djela. Ovu pjegavu brazilsko-američku ljepoticu stvorio je Brud, startup sa sjedištem u Los Angelesu.

7. Hatsune Miku

HatsuneMiku- Youtube profil

Hatsune Miku je 16-godišnji virtualni idol iz Japana. Hatsune Miku stekla je slavu kao lice novog Vocaloid glasa Crypton Future Media, računalno generiranog glasovnog softvera. Kako bi glas bio primamljiviji, našli su umjetnicu da da “svoj” život kao sliku – kao Hatsune.‍

Danas je toliko popularna da rasprodaje hologramske koncerte kako bi izvodila pjesme za čije su stvaranje njezini obožavatelji upotrijebili njezin Vocaloid glas. Najpopularnija je YouTubeu, gdje više od 2,2 milijuna obožavatelja gleda njezine glazbene spotove.

8. Good Advice Cupcake

GoodAdviceCupcake- Instagram profil

Good Advice Cupcake je simpatičan lik iz crtića koji obožavateljima daje savjete, ali im dopušta da vide i komične situacije u kojima se nađe. Zahvaljujući tom sadržaju, okupio je vjernu bazu obožavatelja od 2,5 milijuna+ pratitelja samo na Instagramu, ali i 2,3 milijuna+ obožavatelja na TikToku.

9. AnyMalu

AnyMalu-Youtube kanal

Brazilka Any Malu je potpuno animirani virtualni influencer koji je prepoznat diljem svijeta. Prvi put se pojavila 2015. godine i u pet godina uspjela je privući milijune obožavatelja na Twitteru, TikToku, Facebooku i Instagramu. Ona je jedna od samo nekoliko virtualnih influencerica s vlastitom TV emisijom, iza koje stoji Cartoon Network.

10. Tito Lizzardo and Catty B

TitoLizardo- TikTok profil

Tito je gušter odjeven u cool srednjoškolsku odjeću, dok je Catty Baby mačka sportskog izgleda. Njihov TikTok račun iz 2020. godine je do sada dosegao više od 5,7 milijuna pratitelja, što ga čini njihovim najpopularnijim profilom do sada. Tito i Catty B koreografski plešu zajedno, pojedinačno i s prijateljima. Viralni videozapisi obično se snimaju u okruženju koje nalikuje sunčanom Miamiju, često koristeći okruženje plaže ili ulice.

11. Minnie Mouse

Minnie- Facebook stranica

Minnie je Disney-eva globalno poznata junakinja, ali i utjecajna osoba na društvenim mrežama. Minnie je privukla više od 4,5 milijuna sljedbenika na Facebooku. Objavljuje slike iz svog svakodnevnog života, kao što su vježbanje kod kuće, igranje kriketa s Daisy Duck u vrtu, jedenje kolača s Plutonom i Mickeyjem i još mnogo toga.

Ako vjerujete da je ovo kraj liste, pročekirajte još i ove profile:

Digitalne osobe imaju i svoje imitatore. Zovu se “NPC plesači” – stvarne osoba koje se kreću na isti ograničen način, poput robota.

Posljednjih mjeseci na TikToku taj je izraz postao sve popularniji, pa se čak koristio i kao uvreda, za opisivanje nekoga tko nije važan i koji se stapa s pozadinom.

Anyway, najpoznatije NPC plesačice su Nicki i Loczek iz Poljske koje su zbunile internet, ali i prikupile 1,9 milijuna pratitelja, s više od 61 milijuna lajkova na svojim videozapisima.

Promijenili ste mišljenje ili ste sada još uvjereniji da svijet ide u pogrešnom smjeru. 

Virtualni influenceri, da ili ne?

Nemojmo na prvu odbaciti virtualne influencere –  ljudi vole pričati, ali još više slušati priče. 

Dajmo im šansu, jer virtualni influencer je još jedan oblik izražavanja, a ako dobro osmislite svoju digitalnu personu, možda se svidi i vašim klijentima. 

Testirajte. Zabavite se. Oslobodite se naučenog. 

Ako ipak još uvijek vjerujete samo stvarnim osobama, pogledajte tko su top instagram influenceri današnjice.

Želite li ispričati neku svoju digitalnu priču, ispričajmo je zajedno. 

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.