promocija bb iz splita vodeća agencija za digitalni marketing i marketing društvenih mreža

Ultimativni Instagram vodič – 1. dio

Možete li za sebe reći da ste Instagramer ? Sigurni smo da možete i zato vam u nastavku spremamo pravu malo poslasticu, udobno se smjestite i izdvojite 10ak minuta kako bi se bolje upoznali s trenutno najpopularnijom društvenom mrežom – Instagramom.

Instagram je nastao davne 2010., godine, a njegovi tvorci su Kevin Systrom (programer iz Massachusettsa, USA rođen 1983. godine) i Mike Krieger (softverski inženjer rođen u Sao Paulu 1986. godine).

Mike Krieger, 1986. & Kevin Systrom 1983., tvorci Instagrama (2010.)

Kevin i Mike su željeli u fokus zanimanja staviti fotografiju koju su korisnici aplikacije uz pomoć filtra mogli dodatno obrađivati. Njihov projekt je brzo zaživio i osvojio korisnike davanjem značaja „vizualnom“ i pomogao da pojam fotogeničnosti zamijenio pojam „instagramičnosti“ . Povijest je zapisana 2012. godine kada Instagram za vrtoglavu 1 milijardu američkih dolara kupuje ga Facebook.

Ova besplatna aplikacija, odnosno društvena mreža je polako ali sigurno, da toga nismo bili ni svjesni počela nametati trendove. Trendove ljepote (prirode, hrane, interijera…) koji nas potiču da svoje fotografije i videa, pretvaramo u nešto viralno uz samo par klikova.

Isto čine i svi oni ljudi koje možemo pratiti ukoliko su im profili javni ili zatražiti dopuštenje za praćenje ako su im profili privatni.

 Zadržavanje na vrhu trendova na Instagramu (jesmo li spomenuli i promjene algoritama?) kojemu svi teže ponekad postaje malo komplicirano i zato je potrebno posvetiti dosta vremena praćenju svih novosti koje ova aplikacija nameće.

Čak i ako niste sami na Instagramu, čak i ako nemate mišljenje o toj društvenoj mreži ALI posjedujete dobra, usluge ili ideje koje želite plasirati na tržište, vrijeme je za malo statistike koja će baciti novo svjetlo na važnost Instagrama za vaše poslovanje.

Ovo je 10 najvažnijih brojki iz 2020. godine koje trebate znati vezane uz Instagram:

1. Koliko ljudi koristi Instagram ?

Od lipnja 2018. godine, Instagram kao društvena mreža je dosegnuo brojku od vrtoglavih 1 milijardu ljudi (u rujnu 2017. godine ta brojka je iznosila 800 milijuna), od čega 500 milijuna korisnika koriste ovu platformu svaki dan. (www.statista.com) Ovo brojke su zasluženo Instagramu dodijelile titulu najpopularnije društvene mreže u cijelom svijetu!

Ako ste se pitali treba li vaš brend potrošiti vrijeme i novac na ulaganje u Instagram, veliki broj mjesečno aktivnih korisnika ( a brojke sugeriraju da se to neće uskoro promijeniti) bi trebao biti vodič u vašoj odluci.

Broja korisnika po zemljama (u milijunima).

2. Korištenje hashtag-ova

Vjerojatno niste znali da je # (hashtag) izmišljotina jedne druge društvene mreže iz daleke 2007. godine i to „plave ptičice“ poznatije kao Twitter. # je korišten s ciljem označavanja tema na društvenim medijima.
Instagram je korištenje hashtag-ova digao na novu razinu, koriste ih svi od Influencera, kompanija do malog Mate. Nedavna statistika pokazuje da prosječan Instagram post sadrži čak 10,7 hashtag-ova ( www.hubspot.com ) , ali ako mislite da ćete povećati doseg svojih postova većim brojem hashtag-ova, promislite još jednom… Nedavni algoritam (sjetite se našeg savjeta sa početka teksta – potrebno je stalno pratiti trendove) pokazuje da se angažman smanjuje na onim objavama koji imaju 6 ili više hashtag-ova, stoga pokušajte nove objave napraviti sa 5 i manje hashtag-ova.

Koliko god ne možemo odoljeti ljubavi, neka među onih 5 koje odaberete nikako ne bude #love koji je korišten više od 2 milijuna puta jer ćete se izgubiti u moru drugih #.

3. Mlađi punoljetnici obožavaju Instagram

71% od ukupnog broja svih korisnika Instagrama (njih milijardu) su mlađi od 35 godina (Statista, 2019). Dvije dobne skupine su najzastupljenije među korisnicima Instagrama i to su ljudi stariji od 24 godine, a mlađi od 35 godina, a nakon njih odmah idu oni još mlađi od 18 do 24 godine.

Kada kreirate plan za digitalni marketing, jako je bitno da se upoznate sa demografijom korisnika svake pojedinačne društvene mreže. Ili jednostavnije, kada odgovorite na pitanje „Za koju dobnu skupinu je namijenjen moj proizvod ili usluga?“, dobit ćete odgovor – u koju društvenu mrežu ulagati? Ako je vaša ciljana publika ona starija od 18, a mlađa od 35., Instagram je mjesto na kojem morate započeti sa marketinškim aktivnostima za svoj brend.

4. Koliko vremena ljudi provode na Instagramu?

Molim vas odgovorite nam iskreno na jedno vrlo intimno pitanje:

Koja je prva stvar koju napravite u jutro kada se probudite? A koja zadnja kada idete spavati?

….

Da, mi isto! Uzmemo mobitel u ruke i otvorimo jednu od aplikacija društvenih mreža. Užasno zvuči, ali je istina!

Hoće li nam biti lakše ako znamo da smo dio od 45% ukupne svjetske populacije koja koristi društvene mreže i da u prosjeku provedemo (ako se NE bavimo digitalnim marketingom) 2 sata i 23 minute na društvenim mrežama?  ( www.medium.com ) Znamo, nije nam lakše, jer mislimo da to nije dobro. U 2012. godini smo provodili na društvenim mrežama „samo“ 1 sat i 30 minuta. Zanimljivo će biti vidjeti podatke nakon ovog „lock down-a“ kada je virtualni svijet mnogima bio jedini „izlazak“. Srećom, Instagram ima opciju kojom upozorava svoje korisnike i ograničava im vrijeme provedeno u aplikacije na ono vrijeme koje sami sebi zadate kao dostatno. Bez te opcije, Instagram se nalazi 2. na ljestvici provođena vremena na društvenim mrežama sa 53 minuta, odmah nakon Facebooka na kojem korisnici provode 58 minuta. Treći je YouTube sa 40 minuta i zanimljivo Twitter zadnji sa 3 minute (vjerojatno svo vrijeme tamo pripada Trumpu).

Sada kada znate koliko vremena imate da vaš brend dopre do korisnika, imate i odgovornost da im ponudite zanimljiv i poučan sadržaj.

5. Tvrtke sve više koriste Instagram

Uvidjevši popularnost Instagrama kao društvene mreže, 71% američkih tvrtki početkom 2019. godine je koristilo Instagram kao platformu za svoje poslovanje. U isto vrijeme je čak 7 od 10 # bilo brendirano. Angažman na Instagramu je možda i jedan od najvažnijih KPI-a (Key Performance Indicator, odnosno ključni pokazatelj uspješnosti), za mnoge vlasnike brandova. Iako je taj angažman (o kojem ćemo pisati više u nastavku) jako teško izmjeriti. 

Vlasnici brendova još uvijek imaju priliku iskoristiti Instagram kao platformu za marketing sa malom količinom novaca uloženim u oglašavanje kroz kvalitetan angažman na ovoj društvenoj mreži koja pruža jako mnogo.

6. Influenceri i rast sponzoriranih objava

Rijetko koja društvena mreža se može pohvaliti činjenicom da je doslovno izumila novo zanimanje – Influencera. Trend kojim Influenceri plasiraju sponzorirane objave ( #sponzorirano) je porastao za 133% u samo godinu dana od 2018. do 2019. godine. U prvom kvartalu 2019. godine gotovo 25.000 profila je plasiralo sponzorirane objave. Matematika je jednostavna, oni profili koji imaju veći broj pratitelja, imaju i više angažmana tj. sponzoriranih objava – 26% njih (ili 1/4 ) influencera koji imaju  preko milijun pratitelja imala je #sponzorirane objave. Neka od svjetskih imena sa najvećim brojem pratitelj za koje ste čuli su: @arianagrande, @kyliejenner, @taylorswift, @justinbieber, @beyonce, @kimkardashian, @cristiano …

Svi oni su u nekom trenutku imali malo pratitelji i sa zebnjom čekali trenutak kada će im Instagram dodijeliti plavi bedž pored imena. To je simbol koji označava autentičnost i koji se nakon mnogo krugova verifikacije dodjeljuje osobama sa velikim brojem pratitelja.  

7. Instagram Story

Opcija objave Instagram priče ili Story-ja predstavljena je u kolovozu 2016. godine. Ova opcija u kojoj video ili foto sadržaj nestaje nakon 24 sata se vrlo brzo se pokazala kao pun pogodak i ljudi su zahvaljujući Story-ju počeli objavljivati sve više sadržaja. 500 milijuna Instagram računa sada svakodnevno koristi opciju Instagram Story-ja, a 1/3 od tog broja otpada na poslovne profile.

8. Instagrameri prate poslovne profile

Polovica ili 50% svih korisnika Instagrama prati barem jedan poslovni profil ili brand. To u praksi znači da tvrtke imaju pravu priliku kroz ovu društvenu mrežu doći do većeg broja svojih potencijalnih kupaca. Postavke Poslovnog profila na Instagramu za razliku od onog privatnog imaju opciju analitike pomoću koje možete vidjeti koja publika vas prati (po spolu, dobi, mjestu iz kojeg dolazi) ali i ono bitnije u kreiranju marketinškog sadržaja – broj impresija i doseg svake pojedine objave. Ovo vam uvelike pomaže u kreiranju sadržaja i bez obzira u kojoj niši se nalazite (hrana, putovanja, hobiji) znate da postoji publika koja je zainteresirana za vaš sadržaj.

9. Angažman na Instagramu je važan

Svaki Poslovni profil teži sto većem angažmanu od strane svojih pratitelja. Jako je teško odrediti stupanj angažmana jer se algoritam stalno mijenja, ali svi se možemo složiti da su 3 najvidljivija faktora: broj lajkova, komentari i broj podijeljenih objava.

Instagram je prvenstveno vizualna platforma (koja se temelji na fotografijama ili videima) i zato je jednostavnije potaknuti angažman kod korisnika.

Za razliku od Facebooka poslovni profili (brandovi) na Instagramu generiraju 4x veći angažman, koji iz godine u godinu raste za oko 29%.

10. Instagram itekako utječe na odluke o kupovini

U gornjim redcima smo pisali o utjecaju Instagrama na brand-ove, ali zanimljivija od toga je činjenica da ova društvena mreža utječe na odluku o kupnju nekog proizvoda ili usluge na čak 80% njenih korisnika. Ovdje se najviše misli na oglašavanje na Instagramu (korisnik vidi sponzoriranu objavu nekog dobra za koji je zainteresiran) i na marketing kroz Influencere kojima korisnik vjeruje. Sigurni smo da već radite marketing društvenih mreža (inače ne biste čitali naše blogove), a ako uz to  posjedujete proizvod ili uslugu namijenjenu Milenijalcima (o kojima smo pisali gore u točci 3), idealan je trenutak da intenzivnije poradite na strategiji objava na Instagramu i uložite vrijeme (i novac ako je potrebno) u kvalitetne materijale kojima ćete se promovirati

 Ono što svaki Poslovni korisnik mora imati na umu je da je Instagram poput nježne biljke kojoj je potrebno posvetiti puno vremena. Vrijeme koje ćete potrošiti u izbor kvalitetnih fotografija, vrijeme koje ćete posvetiti analizi svoje publike i osmišljavanju sadržaja koji će ih zanimati te vrijeme u kojem ćete probuditi Tarantina u sebi za Story-je koji će dati dodanu vrijednost vašem profilu. Svo to uloženo vrijeme se isplati jer „ova nježna biljka“ vraća višestruko najljepšim cvjetovima.

Instagram je kroz par zadnjih godina dokazao da može biti odličan marketinški alat mnogim poslovnim korisnicima, ako znaju upravljati svojim profilima na najbolji način i pratiti preferencije svojih pratitelja i zato vas hrabrimo da se uputite u avanturu detaljnijeg proučavanja ove društvene mreže.

Ako još niste sigurni kako bi trebao izgledati vaš profil, idealan je trenutak da vam pomognemo u tome…

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.