Instagram Reels and Tik Tok

SEOBA INFLUENCERA? SVI SE PAKIRAJU S TIK TOKA I SELE NA INSTAGRAM REELS!

Ne želimo ulaziti u političke igre Donalda Trumpa, ali Amerikanci su dobro uvalili Kineze, što bi se reklo, u “kašetu brokava”.

Do 27. rujna više nijedan Amerikanac, kao i svi oni koji posjeduju uređaj s njihovim brojem, neće moći preuzeti aplikaciju Tik Tok. Taman kad su se influenceri prilagodili, počeli plesati i sakupili vojsku obožavatelja, ovo im je stiglo kao hladan tuš.

Slamku spasa pružio im je Instagram koji je lansirao Instagram Reels! Aplikacija koja je doslovno klon Tik Toku, samo što videa ne mogu biti duža od 15 sekundi.

Ako si potencijalni influencer, voliš plesati ili biti u koraku s novitetima i svojom publikom, ovo je tvoja šansa da naučiš kako koristiti Instagram Reels!

ŠTO JE TO INSTAGRAM REELS?

Reels je novi način kreiranja zabavnih videa koja traju najviše 15 sekundi. Dobra opcija je što u tim videima možeš koristiti već izrađene Storyje! Napomenut ćemo da ta opcija još nije dostupna svima u potpunosti. Prvo je plasirana u SAD, zatim u većim zemljama i korisnicima s većim brojem pratitelja, dok ostali još čekaju uključenje.

Da bi mogli koristiti Reels, potrebno je imati profil na Instagramu. Samo Instagram korisnici mogu snimati i uređivati videa. Dakle, prvo otvori IG profil, a onda pleši! 🙂 Videa Reels-a prikazuju se na Storyju koji traje 24 sata, u novostima, a možeš ih pronaći i na označenoj ikonici na profilu.

Ovisno koliko će Reels postati popularan, toliko će ga Instagram “gurati” u prvi plan. Već sada su, u pojedinim zemljama, uveli testni pretraživač, koji korisnicima omogućava da brže pronađu Reels videa. Ikona je postavljena pri dnu, kraj tražilice, tako da je dovoljan jedan klik da počneš kreirati i gledati videa, slična onima s Tik Toka.

REELS NOVOSTI

Još je jedna novina – više nije bitno koga pratiš, već tko je popularan! Iritirajuća činjenica je da će ti iskakati profili koji su popularni i možda ćeš biti primoran gledati i listati ono što te ne zanima.

Nije sve baš tako crno- ponajviše će ti izlaziti profili po tvojim pretragama i interesima. Primjera radi: gledao/la si video nekog chefa o spremanju tahini paste, nakon toga će ti “izlaziti” videa sa sličnim kulinarskim receptima. Zato pazi što pretražuješ, jer ti profil brzo može biti zatrpan stvarima koje te ne zanimaju. Briši povijest pretraživanja i olakšaj sebi život!

KAKO PRONAĆI I DODATI PJESMU NA REELSU?

Ovako to nekako funkcionira – netko postavi plesni izazov na određenu pjesmu, i onda se svi natječju tko će je otplesati na što originalniji način. Sjećate se kako Tik Tok za vrijeme pandemije rasturio s pjesmom “O na na na” u čijem su izazovu sudjelovali i vatrogasci, policija i medicinsko osoblje?

Ako želiš pogledati kako su drugi prošli na plesnom izazovu, to nikada nije bilo lakše. Tu je Tik Tok prekopiran 100%, vjerojatno da se lakše snađu novi korisnici. Ispod svakog videa stoji naziv pjesme, a klikom na naziv pjesme Reels te odvlači na sva videa s tom pjesmom. Možda si dovoljno hrabar ili hrabra da se i ti odlučiš snimiti neku koreografiju s tim zvukom, a muči te pitanje kako? Postoji opcija – Dodaj audio, odnosno Dodaj zvuk. Problem riješen! 😀

JE LI REELS DOBAR ZA POSLOVNE KORISNIKE? INFLUENCERI KAŽU DA!

Jedino u čemu bi Reels mogao premašiti Tik Tok su poslovni profili! Instagram ima jako puno firmi registriranih na svojoj platformi, a mnogi od njih prate inovacije i nastoje biti u trendu, kako bi ostali konkurentni. Moramo priznati, influenceri stvarno imaju nos za takve stvari. Svjesni da je na Tik Toku populacija od 18-24 godine i da ne mogu baš tu puno zaraditi, odlučili su se više prikloniti Instagramu na kojem su, ionako, aktivni.

Oni zastupaju mnoge brandove, predstavljaju razne proizvode i ovo im je došlo kao naručeno. Na kreativan način možeš i ti, baš kao i oni osmisliti vlastiti video uz glazbu, efekte i u 15 sekundi kreirati nešto novo i zanimljivo.

Jednako kao i influenceri, i poslovni korisnici mogu iskoristiti novu opciju da potaknu svoju kreativnost i osmisle nešto novo i drugačije. Slike su prošlost, ljudi sve više reagiraju na zvuk i video. Biti drugačiji od ostalih je ključ uspjeha! To ne znači da ne možeš dobiti inspiraciju gledajući tuđe uratke, samo se potrudi da tvoj video ima ono što tebe čini zanimljivijim od drugih.

Reels nudi opcije da pjevaš, plešeš, pokažeš svoje vještine kuhanja, šminkanja i uljepšavanja na dinamičan i veseo način kroz 15 sekundi. Ako si još na Tik Toku imaš čak punu minutu da sve ukomponiraš. Iskoristiv je za razne djelatnosti, sigurni smo da ćeš pronaći rješenje i ideju kako snimiti video za svoj posao.

KAKO SNIMITI REELS VIDEO?

Video na Reelsu snimaš slično kao i Instagram Story, samo u više nastavaka koji se na kraju miksaju u jedan video. Nije teško, možemo reći da je čak i zabavno. Odmah u startu smo napomenuli da Reels opcija nije u potpunosti dostupna svima. To znači da se nekim profilima prikazuje, nekima ne, a neki još nemaju dostupne sve opcije Reelsa.

Uđite u opciju za Instagram Story i na dnu ćete vidjeti imate li opciju Reels. (Rijetko kome je ikona dostupna. Samo ljudima koji imaju jakooo puno pratitelja, pa je ovo jedini način dok vam se ne pojavi ikona).

Montiraj mobitel za snimanje uz opciju “bez ruku” ili drži prst na ikoni Reels koja će automatski pokrenuti snimanje.

POKRENI RITAM SVOG VIDEA NA REELSU

Pregledaj popis pjesama na Instagramu ili pronađi pjesmu bez obzira je li ona na popisu ili ne! Na opciji za glazbu postoji i tražilica u koju samo moraš upisati naziv pjesme, nešto poput Youtube-a s kojim si, vjerujemo, upoznat/a.

Izaberi pjesmu koja najbolje odgovara tvom videu, postavi vrijeme videa – možeš ga ubrzati više puta, a neke dijelove i usporiti pa podijeli s nama svoj uradak!

Prije nego se baciš na snimanje, pretplati se naš newslatter i saznaj nove trikove koji će ti koristiti na Reelsu, ali i na drugim društvenim mrežama! 😀

Želiš biti vidljiv na internetu i online prodati svoje proizvode/usluge? Imamo plan! Nazovi!
Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing