Pandemija COVID-19 pokrenula je još jedan trend u poslovanju. Dolazi do sve brojnijeg spajanja firmi s istom vlasničkom strukturom u jedan krovni brend. Smatramo da je to dobar trent, njime se optimiziraju troškovi nabave, poslovnih prostora, zaposlenika, vanjskih usluga, a i klijenti ulaze u jednu krovnu bazu podataka.
Utječe li spajanje firmi iste vlasničke strukture i na marketing?
Da, definitivno. Osim svih ostalih troškova koje marketing akumulira, bitno je razmišljati i o društvenim mrežama firmi.
Mogu li se optimizirati i društvene mreže u slučaju spajanja? Naravno! Klijenti prvo pomisle na gašenje dotadašnjih zasebnih stranica te otvaranje nove krovne stranice na društvenim mrežama. Međutim, nema potrebe ići iz početka i ugasiti sve ono što ste radili prethodnih godina, izgradili svoj brend i slijedbenike i pritom izgubiti tu publiku koja vas je pratila.
Postoji jedno bolje i pametnije rješenje- spajanje Facebook stranica u jednu!
Facebook je osmislio merganje odnosno spajanje dvije ili više stranica u jednu, ali postoje i uvjeti kada će vam to dopustiti.
Zašto bi trebali merge-ati Facebook stranice ?
Osim spajanja više firmi u jednu, postoje još neki primjeri s kojima smo se susretali u dosadašnjoj praksi, a koji su doveli do potrebe spajanja Facebook stranica. Ovo su neki od njih, u kojima se možda i pronađete:
- Ne zna se tko je administrator stranice ili se do njega/nje ne može doći
Gotovo je pravilo u mikro i malim poduzećima da vlasnici/direktori nemaju riješena admin prava, pa najčešće kao admin bude osoba koja je nekada radila u firmi ili marketinška agencija s kojom se više ne surađuje.
Ako im ne pođe za rukom odmah saznati šifre, u nestrpljenju otvore novu stranicu, što i nije baš pametan poslovni potez. Onda nekako saznaju šifre za staru stranicu i odjednom imaju dvije iste stranice/profila na društvenim mrežama.
- Ambiciozni zaposlenici ili nedostatak digitalne strategije
Postoji i situacija kada dva zaposlenika u dobroj namjeri otvore zasebne stranice za isti proizvodi/uslugu. Bravo za inicijativu zaposlenika, ali problem dviju identičnih stranica ostaje, koji ćete do kraja ovog teksta znati sami riješiti.
- Facebook stranica sličnog imena
Jedna od situacija dupliranja Facebook stranica je i ona kada ste napravili Facebook stranicu pod drugim (sličnim) imenom u odnosu na onu koje trenutno koristite. Čak ste i zaboravili na tu prvu stranicu, koja je nastavila svoj virtualni život, organski je rasla i jedna nedavna aktivnost na toj stranici vas je podsjetila na njeno postojanje.
Gore navedeno su najčešći slučajevi dupliranja stranica, vjerujemo da ih ima još, možete ih podijeliti s nama, ali sada je važnije vidjeti kako riješiti problem dupliciranja Facebook stranica.
Da bi mogli pokrenuti proces spajanja Facebook stranica, morate ispuniti ove uvjete:
- Uloge na stranici. Provjerite imate li ulogu administratora na obje stranice jer samo tako ćete moći provesti proces spajanja dviju stranica.
- Informacije. Osim admin uloge, stranice koje želite spojiti moraju imati istovjetne sljedeće podatke: imena, adrese, djelatnosti i općenito sve informacije navedene pod poljem “Informacije” ili “Općenito”
- Facebook oglašavanje. Prije nego krenete sa spajanjem Facebook stranica, provjerite imate li aktivne oglase na stranici koja će biti pripojena, odnosno koja neće biti glavna. Naime, jedna od dviju stranica, mora biti glavna, a najčešće bude ona koja ima veći broj pratitelja.
- Facebook šifra. U postupku spajanja, Facebook će u više navrata tražiti da upišete svoju Facebook šifru kao sredstvo ovjere. Ako ne znate napamet svoju šifru, sada je idealno vrijeme da je promijenite i sačuvate.
- Obavijest. Ono što nije pravilo, ali svakako preporučamo je to da obavijestite pratitelje na obje stranice o spajanju u jednu stranicu.
Koje su prednosti spajanja Facebook stranica?
Prije nego vas u nastavku provedemo kroz postupak spajanja stranica, važno je da znate što dobivate, a što gubite spajanjem stranica:
Broj Like-ova.
Nova, “spojena” stranica neće imati uvećan broj lajkova, onaj koji očekujete, koji čini zbroj stranice A i stranice B. Nova stranica će imati kombinirani broj lajkova. Zašto Facebook-u 1 + 1 nije 2. Nije, zato što se ne računaju lajkovi istih ljudi, vaše stranice su bile klonovi, iako su imale različiti broj lajkova, imale su i određen broj lajkova od istih ljudi, stoga se ti lajkovi ne dupliciraju.
Check-in ili Prijave.
Nova, merge-ana stranica će imati kombinirani broj prijava korisnika jedne i druge stranice. Facebook će po svom algoritmu birati koju od prijava istih ljudi (ukoliko su različite) će staviti na merge-anu stranicu.
Fotografije, objave, ocjene i @korisničkoime gubite, i to sa one stranice koju NISTE označili kao glavnu, odnosno kao onu koju želite zadržati.
Nemojte previše očajavati, jer vam ta baza fotografija i objava s nestale stranice može biti inspiracija u novim objavama na “novoj” spojenoj stranici.
Stranica koju želite zadržati će ostati netaknuta, osim što će dobiti dodatne Like-ove i Check-in.
Stranica koju ne želite zadržati će u trenutku spajanja nestati i nećete je moći vratiti tj. odspojiti.
4 koraka do spajanja dvostrukih stranica:
- na svom Facebook profilu pronađite rubriku Upravljanje stranicama ili
- direktno posjetite link https://web.facebook.com/pages/merge
- Odaberite Facebook stranice koje želite spojiti.
Tips & Tricks: u prvo polje upišite stranicu koju želite zadržati.
Prikaz zahtjeva će izgledati kao u nastavku:
- Odaberite koju stranicu želite zadržati pa kliknite “Zadrži stranicu”
Pazi! I Facebook ima svoje favorite, stoga budite pažljivi na ovom koraku jer će vam Facebook ponuditi svog favorita kao stranicu koju želite zadržati.
S ovim korakom završava proces spajanja dviju stranica. Postoji još jedan nevidljivi korak, a to je odobrenje od Facebook-a koje može trajati i do nekoliko radnih dana.
Ako ste nestrpljivi i u narednim danima pokušate iznova proći ovaj proces, Facebook će vas upozoriti da je “spajanje dviju stranica već u procesu”.
Budite strpljivi, znalo nam se dogoditi da smo čekali na spajanje stranica i po nekoliko tjedana. Za to vrijeme, skinite naš kalendar objava na linku u nastavku i iskoristite to vrijeme u osmišljavanju novih, još boljih objava. Ili pišite Facebooku da ubrza… 😂
Za kraj, zajedno “preletimo” kroz par savjeta koje je dobro imati na umu u procesu spajanja Facebook stranica, ali i nakon njega:
- Provjerite sva vanjske linkove koji vode na vašu Facebook stranicu, jesu li ispravni i vode li na novu “spojenu stranicu”.
Mislimo na linkove koji se nalaze na vašoj web stranici, potpisu e-maila, Instagramu… - Postavite različite profilne fotografije kako biste lakše razlikovali stranicu koju želite zadržati od one koju brišete. Jednom kada izbrišete stranicu, nema povratka.
- Ako obje stranice koje spajate imaju jednak broj pratitelja, odaberite onu na kojoj su objave imale veći angažman publike (komentari, lajkovi, dijeljenja). To je publika koja vam treba i koja će više doprinijeti vašem budućem radu na spojenoj Facebook stranici.
Sretno sa spajanjem stranica 🤞 ako zapnete, pišite, pitajte ili se pohvalite u komentarima na našoj Facebook stranici.