Kako izraditi kalendar kriznih objava na društvenim mrežama za travanj 2020?

Pandemija koronavirusa, potresi, sumnjive čestice u zraku, nestašica maski, nejasni naputci o izlasku u šetnju…  Lista nepredvidljivih okolnosti svakim danom postaje sve duža.

Tko može nešto planirati u ovoj, 100% neplaniranoj situaciji?
Pogotovo na društvenim mrežama.

Možete.

Poklanjamo vam predložak kalendara objava na društvenim mrežama za travanj 2020  pa krenite po smjernicama.
Planirajte kao da je ono što danas znate, sve što trebate znati. Lako ćete mijenjati sadržaj i prilagođavati ga u hodu.

Čekajte, nemojte još krenuti. Zadužite jednu osobu za planiranje, objavljivanje te odgovaranje na poruke i komentare na Facebooku i Instagramu. Ostali mogu sudjelovati, ali community manager je glavni.

I još jedna napomena: ako nemate ili niste izradili Strategiju kriznog komuniciranja na društvenim mrežama, onda svakako pročitajte naš prethodni blog prije nego krenete s kalendarom objava.

Prvi korak: Učestalost objava

Kriza Covid-19 ne jenjava, nema puno poslovnih aktivnosti, zato smanjite broj objava na 1 – 2 tjedno. Naravno, ovo ne vrijedi za dostavljače hrane, bolnice, ljekarne ili slične djelatnosti koje su sada turbo aktivne.
Nije cilj spamati, cilj je biti prisutan. I koristan.

Drugi korak: Važni datumi u travnju

Pogledajte postoje li neki datumi koji se obilježavaju na svjetskoj ili lokalnoj razini, a koji su važni vašim pratiteljima ili možda datumi koji su bitni za vaše poslovanje.

Primjeri:

Proizvođači cvijeća – na blagdan Cvjetnice mogu ispričati priču o običaju umivanja u cvijeću, što cvijeće simbolizira, zašto baš to cvijeće…?

Pekari – na Uskrs mogu ispeći i fotkati XXL ili mini sirnicu… Možda, podijeliti recept ili Tips&Tricks s kojima će sirnica ispasti savršeno…

Ostali – mogu provjeriti datume koji su važni za njihovu djelatnost, bilo da su osnovani na taj datum ili da su dobili nekog velikog klijenta… Pregledajte Google Photos, možda otkrijete nešto što je vrijedno dijeljenja.

Treći korak: Kakav je sadržaj primjeren za društvene mreže u krizi?

Kada razmišljate što pisati na društvenim stranicama, uvažite aktualni trenutak krize, ali i promislite kakvu ulogu ima vaša djelatnost u krizi.

Primjeri:
IT-ovci – nikada više nego sada, ljudima je potrebna edukacija iz digitalne pismenosti. Odmah ćemo ovdje naglasiti: Ne pametujte, dijelite znanje kako bi pomogli svojim korisnicima ili javnosti.

Računovođe –  u šumi svih mjera i propisa, pokušajte sve sažeti i jednostavnim rječnikom ljudima pojasniti što mogu napraviti i kako iskoristiti mjere za spas poslovanja.

Frizeri –  savjetujte ljudima kako pravilno prati kosu, koliko puta je ispirati, kakve maske koristiti, kako što duže očuvati boju na kosi, 5 jednostavnih frizura za po kući…

I ne mislite samo o sebi, koristite Like, Share, Comment podržite humanitarne akcije, lijepe geste, optimizam. I humor naravno. To je svjetlo koje nas vodi kroz ove tmine.

Četvrti korak: Fotografije i multimedija

Standardizirana dimenzija za Facebook i Instagram je 1080 x 1080px, ali za FB prolazi i ona stara od 1200 x 628px. Zato koristite Canvu (dolje u alatima), odaberite društvenu mrežu i predložak sa zadanim dimenzijama.

Izbjegavajte tekst na fotografiji ili ga stavite jako malo; FB smanjuje doseg objava (provjerite dolje u alatima koliko teksta je optimalno).

To pravilo pogotovo vrijedi na Instagramu, koji takve objave tretira kao besplatnu reklamu. 

Koristite svoje fotografije, čak i s mobitela, a ako preuzimate tuđe fotografije, označite autora ili ga pitajte za dopuštenje.
Kod odabira fotografija na Instagramu pokušajte zamisliti svoj zid kao veliki poster pa pripazite da se slažu tonovi boja. Ako koristite određeni filter, onda se držite njega.

Živimo u nesavršenim vremenima i ako se ne želite previše zamarati izgledom fotografija, koristite Story i FB Live, tamo je najvažnije da ste prisutni u trenutku.

Peti korak: #hashtag

Pripazite na broj # (hashtagova), Instagram dopušta do 32.
Hashtagove koristite kako bi opisali sliku (#nature #npkrka #instanature)

Ne “kačite” hashtagove koji nemaju veze sa slikom. IG to kažnjava te vas smatra robotom.
Određeni broj hashtagova je zabranjen, prije nego ga objavite, provjerite je li dostupan.
Hashtagove “poredajte” tako da stavite #hashtag koji je korišten recimo 2000 puta, nakon toga #hashtag koji je korišten 1.8 milijuna puta.
Kombinirajte veće i manje hashtagove. 

Pravilo: Ne skrećite s teme!!!

Šesti korak: Alati za društvene mreže

Postoji cijeli niz alata koji mogu olakšati objavljivanje na društvenim mrežama:

  • Želite prilagoditi fotografiju na pravu dimenziju za Facebook, Instagram, Linkedln… Skinite besplatnu aplikaciju canva.com i poigrajte se. U besplatnoj verziji imate i free fotografije, ikone, predloške i slično.
  • Želite skratiti predugački link npr. www.perodjetlic.com/blog/upravljanje-kokosinjcem-u-doba-korone
    Posjetite bitly.com i automatski će vam biti skraćen.
  • Želite posvijetliti ili obrezati fotografiju i malo istaknuti boje. Skinite besplatne aplikacije Lightroom i Snapseed i istražujete.
  • Kako provjeriti imate li previše teksta na fotografiji – učitajte fotografiju na https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay i FB će vam javiti jeste li u zeleno ili crveno.
  • Testirajte besplatan period za video predloške na Magisto ili Lumen5. Ima još pregršt aplikacija, svi su na sličnu foru, pa testirajte koje su vam jednostavnije.

Ne treba pretjerivati, ako zapnete javite se. 
Najvažnije je krenuti.

Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing