Kako dodati ili ukloniti fotografije s Google Maps i Google Business Profila? 

Ono što najviše izluđuje vlasnike biznisa su fotografije ili recenzije na Google Business Profile, doduše više kako ih ukloniti nego postaviti na profil. 

O recenzijama ćemo drugom prilikom, a prije nego se uhvatimo fotografija, ponovimo još jednom – otvorite taj besplatni profil na Google Maps jer nema danas osobe koja ne zna uključiti kartu i pronaći gdje se nalazi njegova kuća, zgrada, frizer, zubar, škola…. Ne grintajte unaprijed kako to ne znate napraviti, evo pojašnjenje.

Što trebate znati o fotografijama koje želite staviti na Google Maps i Google Business Profilu?

Google je napisao vodič za upravljanje fotografijama i videozapisima na Google Maps na hrvatskom jeziku, a ovdje ćemo izvući najvažnije što trebate znati: 

Smjernice za fotografije

Evo, samo kopirajte ove dolje podatke i pošaljite fotografu koji će vam napraviti 10-tak “dobrih” fotki.

  • Format: JPG ili PNG.
  • Veličina: od 10 KB do 5 MB.
  • Preporučena razlučivost: 720 piksela visine, 720 piksela širine.
  • Minimalna razlučivost: 720 piksela visine, 720 piksela širine.
  • Kvaliteta: fotografija treba biti izoštrena, dobro osvijetljena i ne bi trebala biti znatno izmijenjena niti imati previše filtara. Drugim riječima, slika bi trebala predstavljati stvarnost.

Smjernice za videozapise

Isto pravilo- kopirajte ove dolje podatke i pošaljite snimatelju koji će vam snimati video.

  • Trajanje: do 30 sekundi
  • Veličina datoteke: do 75 MB
  • Razlučivost: 720 p ili više

Vrste fotografija 

  • Logotip: najbrži način da korisnici prepoznaju o komu se radi. Ako se fotografija logotipa ne prikazuje, provjerite jeste li na profil svoje tvrtke unijeli sve potrebne podatke: naziv, važeću lokaciju s ulicom i kućnim brojem, kategorije, telefonski broj, radno vrijeme.
  • Profilna fotografija: na vrh profila postavite “najbolju” fotografiju s kojom se želite predstaviti korisnicima. Kod Google nije sigurno da će se naslovna fotografija pojaviti kao prva slika za vašu tvrtku.
  • Fotografije tvrtke: ubacite različite fotografije (izvana, interijer, ljude, aktivnosti, alat, strojeve….), sve što može privući i informirati korisnike.

Kako dodati fotografije ili videa?

  • Otvorite profil svoje tvrtke. Saznajte kako pronaći profil.
  • Kliknite na Fotografije a zatim Dodajte fotografije.
  • Odaberite Fotografiju ili Videozapis.
  • Možete odabrati više fotografija ili videozapisa.
  • Savjet: prenesene fotografije ili videozapise možete pronaći na profilu svoje tvrtke.

Status prijenosa fotografija i videozapisa

Nakon što prenesete fotografiju ili videozapis, Google će sebi dati vremena da provjeri jesu li u skladu s pravilima za fotografije i videozapise.

Dok su fotke/videa na pregledu, pojavit će se sljedeći statusi:

Na čekanju: medijski sadržaj u fazi je prijenosa ili obrade ili vaš profil trenutačno nije potvrđen. Mediji na čekanju se ne prikazuju korisnicima na Google pretraživanju ni na Google Maps.

Nije odobreno: medijski je sadržaj označen i prekršio je pravila. Budući da je označen, medijski sadržaj se ne prikazuje na Google pretraživanju ili Google Maps.

Uživo: medijski sadržaj prikazuje se klijentima na Pretraživanju i Google Maps. 

Savjet: može proći od 24 do 48 sati prije nego što se fotografije i videozapisi prikažu na profilu vaše tvrtke. 

Savjeti za fotografije – Što kažu marketinški stručnjaci?

1. Izbjegavajte stock fotke, pokažite stvari kakve jesu. Uložite u dobre fotografije koje prikazuju vašu tvrtku, proizvode, zaposlenike i događaje. To govori da ste brand koji ništa ne skriva i ponosan je na ono što radi. 

2. Potrudite se da naslovna fotografija najbolje prikaže ono u čemu ste najbolji. Za naslovnu fotku postavite privlačnu koja bi trebala privući pažnju potencijalnih klijenata.  

3. Stavite svoje ljude, neka svi vide što i kako rade. Pokažite fotografije zaposlenika dok obavljaju svoj posao ili pričaju s klijentima. 

4. Pokažite uživaju li vaši korisnici/klijenti dok koriste vaš proizvod/uslugu. Kroz fotografije pokažite pozitivno iskustvo kako bi potencijalni kupci vidjeli one koji su već zadovoljni vašom ponudom​.

5. Pratite kakve fotografije objavljuju vaši korisnici. Najbolje je kada drugi (dobro) govore o vama, ali pratite to redovito, jer može i tu biti i zlonamjernih fotografija konkurencije. 

6. I kroz fotografije možete biti prepoznatljivi. Koristite slične tonova boja, kadriranje i postavke za sve fotografije koje postavljate. Vaš profil će estetski biti ugodan i profesionalan.

7. Kad vas traže, traže vas preko mobitela. Fotografije se trebaju dobro prikazivati na mobilnim uređajima jer većina korisnika pregledava profile putem mobitela. Testirajte svoje fotografije na različitim uređajima. 

8. Pokažite što vas okružuje. Dodajte slike znamenitosti koje se nalaze u blizini vaše tvrtke kako bi se korisnici lakše orijentirali npr. poznati kip ili fontana…

9. Opišite fotografije kroz ključne riječi. Optimizirajte naziv datoteka i opisa fotografija po ključnim riječima. Geotagging ne utječe direktno na rangiranje, korištenje relevantnih ključnih riječi u opisima može poboljšati vidljivost vašeg profila u pretragama​.

10. Nema hejtanja, držite se pravila. Fotografije ne smiju sadržavati ilegalan sadržaj, govor mržnje, eksplicitne materijale ili bilo kakav sadržaj koji krši Googleove smjernice zajednice.

11. Licence Imajte prava na korištenje svih fotografija koje postavljate, bilo da su vaše ili od profesionalnog fotografa.

12 . Nema promotivnog teksta ili linkova: Izbjegavajte promotivne poruka, brojeve telefona, URL-ova ili vodenih žigova na fotografije.

13. Obnavljajte fotografije Redovito dopunjavajte nove fotografije kako bi profil ostao svjež i aktualan. 

Kako ukloniti fotografije s Google Maps i Google Business Profile?

Odaberite fotografiju ili videozapis koji želite ukloniti.

Ako želite ukloniti fotografiju koju ste sami postavili, jednostavno idite na tu sliku i kliknite na ikonu kante za smeće (ili sličnu opciju) kako biste je obrisali.

Ako želite izbrisati fotografiju od korisnika, kliknite na sliku, zatim na ikonu zastavice u donjem desnom kutu ili potražite opciju “Prijavi problem”. Odaberite odgovarajući razlog zašto želite ukloniti fotografiju (npr. neprikladan sadržaj, netočne informacije).

Ispunite prijavu i pošaljite je Googleu. Nakon pregleda, Google može odlučiti ukloniti fotografiju ako utvrdi da krši pravila.

Ako fotografija nije neprikladna, ali ne prikazuje vašu tvrtku u najboljem svjetlu, pokušajte kontaktirati korisnika putem recenzije i ljubazno ga zamolite da ukloni fotografiju.

Prevencija nepoželjnih fotografija: Aktivno upravljajte svojim profilom i redovito provjeravajte nove fotografije koje korisnici dodaju. Brzo reagirajte na fotografije koje ne odgovaraju standardima vaše tvrtke.

Kako kontaktirati Google Business Profile? 

Na linku gdje su smjernice za fotografije, na dnu imate Trebate li dodatnu pomoć  i Kontaktirajte nas. 

Klikom na Kontaktirajte nas, otvara se obrazac U vezi s čime vam možemo pomoći? Pratite korake, ispunite sve i pošaljite.

Ili možete direktno pisati na email adresu googlebusinessprofile-support@google.com na koju odgovaraju u roku jednog dana.

Tražite, pitajte, napravite sve kako bi profil tvrtke/branda izgledao baš onako kako želite.

Ako smo vam pomogli s ovim blogom, ostavite svoju recenziju na Google Business Profilu od Promocija BB

Pokušajte, jednostavno je.

I da, još nešto… često je priča “nemam vremena” ili “ne znam ja to”, pa evo i savjet kako dodati agenciju ili susjedovog malog da ti malo posredi profil.

Kliknite na 3 točkice i potom na Business Profile Settings.

Zatim odaberite People and access

I klik na Add i upišite osobu koju želite dodati. I to je to…

Zapnete li, pišite na info@promocija-bb.hr 

Split, 14. kolovoza 2024.

Želiš biti vidljiv na internetu i online prodati svoje proizvode/usluge? Imamo plan! Nazovi!
Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing