Najčešće pitanje koje klijenti postavljaju ljudima iz marketinga je: “kako doći na prvu stranicu na Googleu”?
I krenu odgovori – jedni upiru na Google Ads, drugi forsiraju onsite SEO optimizaciju web stranice, treći su fokusirani na PR i backlinkove, četvrti inzistiraju na društvenim mrežama, ponajviše na izgradnju osobnog branda ja-pa-ja model na Linkedinu, a posljednja skupina su oni s blogovima.
Kako nam je content marketing core business, odlučili smo provesti mini istraživanje s kojim smo željeli vidjeti može li nas samo blog dovesti na prvu stanicu na Googleu.
Naravno, za određene ključne riječi.
I dokazali smo. Može.
Google ne laže
Prije nego kažemo kako – evo i živi dokaz kako je samo blog utjecao na rast promet na web stranici www.promocija-bb.hr
Posebna napomena: sve se to odvija na starijoj verziji stranice, čiji su dizjan i tehnologija od prije pet-šest godina.
Dakle, u samo godinu dana, od 1. siječnja do 31.prosinca 2021. godine, smo s 426 korisnika u 2020. godini porasli na nevjerojatnih 10.841 korisnika koji su nas pronašli ORGANSKIM PUTEM. Iliti po ključnim riječima.
Doživjeli smo čak porast i po broju direktnih dolazaka – broj korisnika koji su tražili baš Promocija BB, porastao je s 384 korisnika na 2.584 korisnika.
Uspjeli smo čak i promijeniti strukturu analitike: s dominantnih društvenih mreža, odnosno tu i tamo promoviranja objava, došli do 78,7% organskih pretraga.
Znam reći ćete to su još uvijek male brojke, ali naglašavamo nismo se bavili sobom – sve je bilo usmjereno prema taskovima za klijente.
Kako je krenulo? Do pandemije smo mantrali – klijent je uvijek na prvom mjestu. Ostavili smo svoju web stranicu sa strane, društvene mreže posjećivali kada stignemo i vječno u glavi i na stolu vrtjeli klijentove zahtjeve.
Klijent će na ovo reći – tako i treba.
Međutim, svijet baš tako ne funkcionira. Trebate pokazati da znate raditi i za sebe.
Ajd’ malo sebi u obranu – nekako smo vjerovali da ne trebamo loviti klijente. Htjeli smo što bolje raditi, pa da nas zadovoljni klijenti preporuče drugima.
Kada je krenula pandemija, te famozne dvijeidvadesete, odlučili smo pisati blog. Blog sa savjetima iz digitalnog marketinga za male i srednje poduzetnike.
Cilj je bio pomoći im da sagledaju ciljeve svog poslovanja i samostalno, do određene, vode digitalne platforme.
Put kako doći na prvu stranicu na Googleu
Odlučili smo da će nam glavna tema biti savjeti iz ditigalnog marketing za poduzetnike.
Najprije smo digitalni marketing razvrstali u kategorije :
- pisanje saržaja/content marketing
- SEO
- dizajn
- društvene mreže
- oglašavanje
- marketing strategija
- web stranice.
Kategorije smo podijelili na podkategorije – npr. content marketing- blog, oglas, letak, plakat, objava na društvenim mrežama, video itd.
Inspiracija za blog
Inspiraciju za teme bilo je lako pronaći- samo se trebalo prisjetiti i prelistati emailove u kojima su klijenti i potencijali pitali npr. kako ću pisati blog, kako i zašto otvoriti Whatsapp Business, kako posrediti Facebook Inbox, kako napraviti strategiju komuniciranja na društvenim mrežema, kako izraditi profil kupca, kako otvoriti GooglaMyBusiness.
Search intent ili kako zadovoljiti namjeru korisnika
Sveto pravilo pisanja za digitalne platforme je – zadovoljiti tzv. “search intent”
Shvatite to ovako – Google “zna sve i svakoga” i on će svakom gostu na na tražilici preporučiti samo one web stranice koje imaju odgovore na sva pitanja za određenu ključnu riječ/problem.
Google ima samo jedan cilj – da njegov gost na tražilici bude zadovoljan tamo gdje ga je poslao. Preporuči li vas, a gost ne bude zadovoljan, zamjerili ste mu se.
Teško da će vam i dalje slati goste.
U svakom blogu odredili smo glavnu ključnu riječ oko koje se sve vrtjelo – npr. business manager facebook. I onda smo krenuli od početka, što je, komu i zašto služi, kako ga otvoriti, kako dati prava korisnicima, kako s agencijom surađivati, kako unijeti karticu i opcije plaćanja…
Što smo u finalu dobili?
Klijenti koj su htjeli Facebook i Instagram oglašavanje mogli su sami otvoriti Business Manager i dati nam prava za upravljanje oglasima. Ni sami nismo bili svjesni koliko nereda imaju klijenti s profilima na društvenim mrežema- ne zna se tko ih otvorio, tko ima prava i tko je vlasnik…
I to nije sve! Završili smo na prvoj stranici Google-a.
Ne možemo reći “bez pare i dinara” jer su godine uložene u edukcije, testiranje, rad i pisanje za oglase, letke, web stranice i sve po čemu se pisati dalo.
Uostalom, tko više normalan vjeruje u priču besplatno.
I onda je krenulo i s ostalim temama:
SEO za početnike progurao se na prvu stranu u roku od samo mjesec dana. Da, osma pozicija, ali na prvoj smo stranici.
Facebook inbox iliti kako sve voditi s jednog mjesta je očito pogodio u srž.
Korisnici očito traže i kako pisati Facebook objave pa se i ovaj blog izborio za prvu stranicu na Googleu.
I klijenti znaju kako doći na prvu stranicu na Googleu
Za razliku od tema iz digitalnog marektinga koje su nam poznate i o kojima se svaki dan educiramo, drugačije je kada stigne klijent i zatraži temu o kojoj malo toga znamo.
Sefovi i to oni za kućnu upotrebu.
Pored istraživanja ključnih riječi, jako je pomogao i direktan razgovor s čelnim čovjekom prodaje koji je nam je odgovorio na sve što bi budućeg vlasnika trebalo zanimati o kućnim sefovima.
I tu je rezultat ostvaren.
Sefovi za kućnu upotrebu završili su na prvom mjestu po organskim rezultatima.
I u turizmu smo se htjeli nagurati na prvu stranicu Googlea,uz TripAdvisor i GetYourGuide.
I uspjeli – uz mnoštvu blogova ispisanih na stranicama turističkih agencija, baš naš je završio na prvoj stranici Googlea.
Pišemo i dalje, ne za prvu stranicu Googlea već da pokušamo odgovoriti na sve živo i neživo što može zanimati korisnika kako ne bi lutao po ostalim stranicama.
Površno obrađena tema u blogu je slična odlasku u “općinu” – u sobi br. 9 saznate jednu informaciju, pa za drugu trebate sobu br. 11 (čitaj- drugu poveznicu), pa vas vrate na šalter u prizemlju i tako unedogled. I na kraju uvijek fali jedan papir i ništa niste do kraja saznali ni riješili.
Što je poanta?
Štogod radili, pokušajte to napraviti najbolje što znate i možete. Ne mora biti savršeno, uvijek ima netko tko zna više, ali dajte sve od sebe. Kažite čovjeku sve što treba znati. Na jednom mjestu. Naravno, provjerite je li točno to što govorite.
I rezultat će doći.
Trebate li rezultate, javite se i popričajmo uz kavu, kako možete dogurati do prve stranice na Googlu.