Facebook scameri 2024: Evo, što učiniti kada dobijete poruke o deaktivaciji profila 

Prvo i prvo: ne klikajte na poruke od nepoznatih! Zašto? Pročitajte cijeli blog.

I dalje traju žestoki napadi hakera/scamera na korisničke račune pa gotovo nema dana da klijenti ne zovu u panici kako su dobili “poruku od Facebooka da će im deaktivirati profil.” Nije sporno da su vlasnici biznisa stalno u žurbi i imaju puno posla, ali to ne smije biti ni opravdanje. Trebate biti na oprezu i zaštititi svoju tvrtku, ali i pratitelje od prevaranata.

Uostalom, na taj način pokazujete da ste profesionalni i odgovorni prema svemu što radite. Jeste li?

Inbox: lažna poruka o deaktivaciji računa

Što je phishing?

Ništa bez definicije: phishing ili krađa identiteta je napad na korisnike online usluga putem emaila, chata ili naoko legitimnih web stranica. Svrha je prevariti ljude da otkriju povjerljive informacije, kao što su vjerodajnice za prijavu, brojevi kreditnih kartica ili drugi osobni podaci.

Što prevaranti pokušavaju tijekom phishing napada?

  • navode vas da im otkrijete lozinke kako bi mogli pristupiti vašim podacima i računima
  • usmjeravaju vas na obmanjujuće odredišne ​​stranice, gdje mogu zaraziti vaše uređaje zlonamjernim softverom ili vas prevariti da date vjerodajnice svog računa
  • preuzimaju vaš Facebook račun(e) i spamuju vaše pratitelje neželjenim ili neprikladnim sadržajem.

Možda vam se ne čini strašno, ali napadi krađe identiteta ne ostaju na jednoj online usluzi. Zbog jednog klika na lažnu vezu možete ostati bez kontrole nas kompjutorom/mobitelom ili preglednikom ili računom e-pošte, što se zatim može koristiti za krađu identiteta vašoj obitelji, prijateljima i kupcima.

Phishing krši Meta’s Cybersecurity policy , ali vama to ne znači puno kada ste napadnuti. Vi želite rješenje i savjet što napraviti. I da je po mogućnosti brzo i jednostavno. 

Koji su znakovi phishing napada na vaš Facebook račun?

  • kontaktirao vas je netko koga ne poznajete osobno ili s kim niste prijatelji na mreži
  • primili ste e-poruku iz nepoznatog ili neočekivanog izvora (na primjer, “Došlo je do problema s vašom narudžbom” iako niste ništa naručili)
  • hitne poruke (na primjer, “Plaite sada… kliknite vezu ispod”)
  • dobili ste zahtjev za osobnim podacima (na primjer, vaš broj osiguranja ili lozinka za Facebook)
  • chat, poruka, email u kojemu vas uvjeravaju da kliknete na link.

Kako znati da ste možda žrtva krađe identiteta?

  • ne možete više pristupiti nijednom svom Meta računu (uključujući svoj Facebook račun)
  • klijenti vam javljaju da primaju s vašeg računa neobične ili neprikladne poruke, videozapise ili slike
  • odjednom  pratite osobe ili stranice koje ne želite pratiti
  • ostali vaši računi, poput računa u bankama ili usluga e-pošte, ugroženi su.

Kako ovo malo tko čita, namjerno ćemo ovdje navesti što možete napraviti prije nego li se dogodi phishing napad.

Pregledajte sve poruke. Pažljivo pregledajte adresu e-pošte s koje je stigla poruka. Prevaranti će često koristiti adresu e-pošte koja izgleda kao službeni račun za Meta podršku.

BITNO!! Sva prepiska s Facebooka ili Mete dolazi samo s jednog od ovih računa:

  1. fb.com
  2. facebook.com
  3. facebookmail.com
  4. instagram.com
  5. meta.com
  6. metamail.com
  7. support.facebook.com

Napomena: Iz Mete javljaju kako su vidjeli dokaze zlonamjernih aktera koji šalju zahtjeve za partnere Business Managera koji uključuju veze za krađu identiteta. Najavili su da istražuju ovaj problem i pozivaju vas da budete oprezni, pogotovo što ove obavijesti dolaze s legitimne Meta domene (facebookmail.com). Ako ne poznajete osobu ili tvrtku spomenutu u zahtjevu za partnerstvo, NEMOJTE kliknuti ni na jednu od uključenih poveznica.

U porukama se često nalaze i pravopisne pogreške ili stvari koje vam se mogu učiniti sumnjivima. 

Pazite što dijelite. Nemojte davati svoje korisničko ime ili lozinku bilo kojem nepoznatom izvoru koji to traži. Facebook nikada neće tražiti vaše korisničko ime ili lozinku u poruci e-pošte, niti vam poslati lozinku za potvrdu u privitku. Ne odgovarajte na poruke koje traže osobne podatke, kao što su podaci o vašem socijalnom osiguranju ili bankovni podaci, uključujući poruke koje se pretvaraju da dolaze s Facebooka.

Lažne poveznice i zahtjeve možete dobiti u e-porukama, Instagram porukama (DM) i Messengeru.

Ako ste primili sumnjivu poruku koja vas upozorava na probleme s vašim poslovnim računom na Facebooku, nemojte odgovarati. Idite na Meta Business Support Home kako biste pregledali status svog računa i javili problem timu za podršku.

Ne klikajte poveznice niti otvarajte privitke iz nepoznatih izvora. Lako je brzo kliknuti na poveznice u e-pošti ili tekstualnim porukama. Ali preporučujemo da ne klikate ništa, uključujući veze, u bilo kojoj neželjenoj e-poruci ili tekstu koji primite od bilo koga, uključujući Facebook ili Meta.Također, nikad ne otvarajte niti preuzimajte privitke u porukama e-pošte od tvrtke ili osobe koju ne poznajete. Čak i ako poznajete tu osobu, budite svjesni da vam je mogla nenamjerno poslati zlonamjerni privitak.

Koristite jedinstvene, jake lozinke ili zaporke koje možete lako zapamtiti za svoj Facebook račun. Iako to neće nužno zaustaviti krađu identiteta, ojačat će sigurnost vašeg računa. Također preporučujemo da izbjegavate ponovnu upotrebu iste lozinke na više web stranica ili aplikacija.

Postavite autentifikaciju u dva faktora (2FA) na svojim Facebook računima. Kad postavite dvofaktorsku autentifikaciju, od vas će se tražiti da unesete poseban kod za prijavu ili potvrdite pokušaj prijave svaki put kada netko pokuša pristupiti Facebooku s preglednika ili mobilnog uređaja koji do tada niste koristili. Nikada ne dijelite kôd koji ste dobili dvofaktorskom autentifikacijom ni s kim drugim. 2FA je dobar sloj zaštite računa i preporučuje se na svim vašim računima.

Zna biti naporno, kao što je i svaki put otključavati stan kada dolazite doma? 

Koristite alat za sigurnosnu provjeru (Security checkup tool) kako biste zaštitili svoj račun. Meta će provjeriti vaš logo, koristite li dvo-faktorsku autentifikciju i jeste li uključili login obavijesti. 

Ako je vaš Facebook račun ugrožen, evo što učiniti:

Ako se NE MOŽETE  prijaviti na svoj Facebook račun, važno je što prije prijaviti da je račun ugrožen.

Ako se MOŽETE prijaviti na svoj Facebook račun:

  1. Promijenite lozinku Ako ste slučajno unijeli svoje korisničko ime ili lozinku na zlonamjernu vezu, netko drugi bi se mogao prijaviti na vaš račun. Ponovno postavljanje lozinke pomaže u sprječavanju neželjenih prijava.
  2. Otvorite svoj Facebook račun i uklonite sve neovlaštene prijave/uređaje koji su prijavljeni na vaš račun.
  3. Pregledajte svoj dnevnik aktivnosti kako biste provjerili pratite li neke neželjene račune. Za razliku od svih stranica koje niste odabrali.
  4. Provjerite nedavne e-poruke koje je poslao Facebook kako biste utvrdili postoje li problemi s vašim računom.
  5. Pregledajte svoj Facebook Feed kako biste provjerili jesu li objavljene neželjene/neprikladne objave. Izbrišite sve postove koje niste objavili vi ili netko povezan s vama. Da biste prijavili objavu i izbrisali je iz Feeda, kliknite tri točkice koje se nalaze u gornjem desnom kutu…, zatim kliknite Prijavi objavu (Report post)
  6. Za poslovne račune obratite se Facebookovom timu za podršku otvaranjem slučaja putem Home za poslovnu podršku ili Business Help Centre (Get started)
  7. Pristupite Facebooku izravno putem adresa navedenih u odjeljku Help (nemojte koristiti nijednu adresu u upitnoj poruci e-pošte).

Napomena: ako mislite da ste primili sumnjivu poruku u Messengeru, prijavite je pomoću funkcije prijave u chatu.

Ostali koraci koje treba poduzeti

  • Prijavite sve sumnjive poruke na Messengeru pomoću funkcije prijave u chatu.
  • Ako sumnjate da je netko pristupio vašim financijskim računima ili ako su izvršena neovlaštena plaćanja, odmah kontaktirajte svoju banku.
  • Ako smatrate da je počinjeno kazneno djelo, preporuka je da to prijavite lokalnoj policiji.
  • Loši akteri mogu ugroziti vaše Meta račune i potkopati vaše poslovanje. 

Pročitajte ovaj blog, spremite ga i imajte pri ruci u bilo kojem trenutku kada posumnjate da ste možda žrtva Facebook scamera. Zaštite se na vrijeme.

Želiš biti vidljiv na internetu i online prodati svoje proizvode/usluge? Imamo plan! Nazovi!
Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing