“Kupi”, “Pretplati se”, “Saznaj više”, “Stavi na popis želja”…sve su to izrazi ili fraze koje pozivaju da napravimo sljedeći korak, a njihov zajednički naziv je Call to Action (CTA).
Najčešće je prikazan u obliku gumba na web stranici, društvenim mrežama, bannerima i slično, te je istaknut drugačijom bojom, fontom i veličinom slova od ostalog teksta.
U današnjem blogu ćemo vidjeti zašto je važan call to action gumb i zašto ćete bez njega teško nagovoriti posjetitelja, korisnika ili kupca da napravi ono što vi želite.
Što je to call to action?
Call to action (CTA) je doslovce poziv na akciju, gumb koji nas tjera da ga kliknemo. Poziva nas na nešto, da se pretplatimo, da pročitamo…
Osim u obliku fraze na gumbu, CTA najčešće dolazi kao link ili fotografija s tekstom, postavljen na strateškom mjestu, kako biste čim prije odreagirali.
Neke od CTA fraza su vam već poznate:
-“Pročitaj više”
-“Pretplati se na newsletter”
-“Podijeli na Facebooku”
-“Dodaj u košaricu”
-„Prijavi se“
Privlačan izgled CTA gumba
Call to action CTA gumb mora se razlikovati od ostalog sadržaja koji se nalazi na vašoj web stranici. Treba biti uočljiv i u kontrastu s ostalim bojama kako bi korisnik odreagirao.
Znate li koja boja se najviše koristi za CTA gumbove? Narančasta boja!
Ipak, nemojte se slijepo voditi pravilom o bojama, ali trudite se da napravite kontrast i da izbjegavate bijelu, crnu i sivu.
Kako napisati kvalitetan Call to action?
Želite li povećati broj pretplatnika? Želite li povećati prodaju? Morate odrediti što želite i tako se odlučiti i na određenu CTA frazu.
Glagoli, glagoli…
Shodno tome, odredit ćete i frazu. Zapamtite da je poželjno da vaš CTA ima glagol!
Ako želite akciju, morate koristiti snažne riječi. Evo koje su to:
- Iskoristi (Take)
- Izgradi (Build/Grow)
- Otkrij (Discover)
- Preuzmi (Download)
- Pošalji (Send)
- Zatraži (Request)
- Klikni (Click)
- Pogledaj (Iskoristi See)
- Uštedi (Save)
- Pričaj (Talk)
- Uzmi (Get)
- Aktiviraj (Activate)
- Isprobaj (Try)
- Naruči (Order
- Besplatno/ Gratis (Free)
- Ponuda (Offer)
- Poklon (Gift)
- Lako (Easy)
- Rezultati (Results)
- Novo (New)
- Garantirano (Guarantee)
- Today (Danas)
- Now (Sada)
- Do isteka zaliha ( While supplies last)
- Ograničena ponuda (Limited offer)
Ograničite ponudu
Ljudi i do 30% više kliknu na call to action gumb ako vide nešto ograničeno ili je rok pri isteku. Taj element hitnosti itekako djeluje.
Koristite CTA fraze poput ovih:
- ograničena ponuda
- ponuda vrijedi još 5 dana
- preuzmi besplatnu verziju do kraja tjedna
- naruči još danas
“Otkaži bilo kada” gumb
Ovaj element je veoma bitan i također ulijeva povjerenje. To vam je, recimo kao i opcija na Netflixu i HBO-u kad možete otkazati ili nastaviti pretplatu. Novac vam se neće automatski oduzimati s računa i to veoma znači.
Klasični CTA koji se najčešće koriste u digitalnom marketingu:
- Prijavi se/ Sign up
- Pretplati se/ Subscribe
- Isprobaj besplatno/ Try for free
- Kreni/ Get started
- Pročitaj više/ Read more
- Pridruži nam se/ Join us
CTA gumb na web stranici
Pa gdje onda postaviti CTA gumb na web stranici? Složit ćemo se sa stručnjacima i reći da ga je najbolje staviti na dnu stranice.
Prilikom stavljanja CTA gumba na stranicu pripazite na ove segmente:
-tri gumba sasvim su dovoljna
-postavite CTA na svaku stranicu
-nemojte stavljati jedan do drugog
-ne koristite upitnike, nego budite jasni i fokusirajte se na jednu stvar
-mijenjajte pozicije, fraze i boje gumba i testirajte što je najučinkovitije
Obavezno isprobajte neke od naših savjeta pa nam se slobodno javite i pišite koje su fraze dale najbolje rezultate!
Što se tiče savjeta oko pisanja sadržaja, pročitajte više ovdje…