Ako boostate svaku objavu na Facebooku, vrijeme je da saznate kako dobiti bolje rezultate kroz Ads Manager

Kako objasniti razliku između Boosta i oglašavanja preko Ads Managera

Boost je dugme na koje kliknete i u 2-3 koraka povećate vidljivost objave na Vašoj vremenskoj traci na Facebook stranici. 

Ads Manager je platforma za naprednije korištenje i oglašavanje koja Vam omogućava da precizno targetirate svoje kupce i ostvarite cilj (prodaju ili angažman).

I jedna i druga opcija se svode na 3 koraka, s tim da u Ads Manageru svaki korak ima više različitih mogućnosti: definiranje cilja (promet na web stranicu, konverzije, upiti, angažman na objavi..), grupe oglasa (detaljno definiranje publike, smještaj oglasa, budžeti..) te izrada oglasa (slika, video, carousel…).

Kako se to može pojednostavljeno pojasniti

Tražite posao preko Boosta: sročite par riječi, lijepo se obučete i krenete gradom. Koga god susretnete, kažete mu da tražite posao. Ljudi će vas, uglavnom, suosjećajno saslušati, potapšati po leđima, zaželjeti “sretno” ili opaliti “ignore”. Ljudi su Vas saslušali, ima reakcija, ali hoćete li dobiti posao? Teško. 

Tražite posao preko Ads Managera: sročite par riječi, lijepo se obučete, pripremite CV i certifikate, te popišete firme i institucije koje se bave onime što želite raditi. Pokucate na njihova vrata, neki će vas ignorirati, neki se zahvaliti, neki kratko popričati s Vama, neki ostaviti životopis u bazi… Hoćete li dobiti posao? Veća je vjerojatnost.

Možda ovo nije dobar primjer za Hrvatsku, jer bi rođak ili poznanik s vezama puno brže ostvario konverziju, ali osnova priče je u tomu da kroz Boost idete na široku publiku pa što upali, a kroz Ads Manager ciljate baš one ljude koji trebaju ili traže određeni proizvod ili uslugu.

I što je najvažnije: i Boostani oglasi i Facebook oglasi kreirani kroz Ads Manager se plaćaju. Niti jedna od ovih opcija nije besplatna, a kad već plaćate zar nije bolje uložiti u ono što bi se moglo i vratiti, a ne rasipati novac gdje stignete. 

Odluka je na Vama. 

Zašto korisnici onda i dalje klikaju na Boost? 

Jer je jednostavnije. I ne traži nikakvo predznanje i praćenje Facebook-ovih mušica i svakodnevnog mijenjanja pravila. 

Sve što trebate je kliknuti na dugme Boost ispod objave na Facebook stranici i odgovoriti na par svega pitanja: koga želite kontaktirati, koliki je Vaš maksimalan proračun i koliko dugo želite prikazivati ​​oglas. 

Primjeri kako to izgleda u svibnju 2020. godine:

Korak 1

Korak 2 

Korak 3 

Nakon ova 3 koraka, samo pratite oglas i brojite lajkove, komentare i dijeljenja.

Ova opcija se preporučuje onima koji žele podići generalnu svijest o svom brendu i odgovara im da što više ljudi, ali nitko specifičan, vidi njihovu objavu.

Dolazimo sada i do onih koji žele promišljeno ulagati svoj novac i žele detaljno znati na koga je otišao budžet i mogu li očekivat povrat od uloženog.

Njima nisu dovoljni samo lajkovi, komentari i dijeljenja, oni žele konverzije: upite, narudžbe ili kupnju proizvoda/usluga. 

Kako krenuti s Ads Managerom? 

Kliknite na stranici na Ad Centre i u kategoriji Tools odaberite “Idi na Ads Manager” . Facebook Vas odvodi na svoju business platformu s koje možete  upravljati oglasima za svoju stranicu. 

Sučelje Ads Managera izgleda poprilično intuitivno: odmah možete vidjeti račun s kojeg oglašavate, kampanju, drugu oglasa i oglase.  U ovom blogu bavimo se samo Ads magerom, jer nam je cilj pokazati razlike i mogućnosti kod oglašavanja. U jednom od sljedećih blogova ćemo pojasniti kako otvoriti i namjestiti Business Manager (dodati više stranica, osoba, vrsta plaćanja, Instagram profile…) . 

Kako definirati cilj kampanje

Ciljevi su podijeljeni u skupine: awareness (svijest o brandu i doseg), consideration (promet, angažman, aplikacije, video pregledi, skupljanje leadova i poruke) te conversions (konverzije koje definirate, prodajni katalozi i promet prema web shopu).

Na ovom koraku promislite što želite postići i odaberite cilj.  Dok je Facebook bio široke ruke i za 50-tak eura se moglo nešto napraviti, mnogima su bili zanimljivi ciljevi kao što su povećanje prometa na webu i angažman na objavi, ali posljednjih godinu dana sve više brendova odabire konverzije na web stranici (upiti, narudžbe, prijave, kupnja…). 

Grupa oglasa

Ovisno o tomu koji ste cilj odabrali, slijedi korak u kojemu definirate naziv grupe oglasa, konverziju (koja je odabrana u ovom slučaju, a Facebook Pixel će pratiti tko je kliknuo na upit s web stranice).

Sada dolazimo do ključnog dijela: definiranje publike. U Ads Manageru imate opciju kreirati potpuno novu publiku (cold audience), ali i koristiti spremljenu publiku koju ste ranije napravili. 

Osim ove dvije opcije, ljudi koji se duže vremena bave oglašavanjem, radije odabiru Custom audience (Prilagođenu publiku). 

Kakva je to publika

To može biti publika koja je npr.  u posljednjih 60 dana bila na Vašoj web stranici, koja je poslala upit, pisala u Messenger, komentirala na Facebooku, pogledala video duže od 5 sekundi….

U ovom dijelu leži ključna razlika između Ads Managera i Boosta. Uviđate koliko duboko možete ići u ciljanje publike koja već zna za vas. To je takozvana warm audience, ako ne i hot audience. Čula je za vas, zanimala se za Vaše proizvode i usluge, ali je još neodlučna za kupnju, prijavu, narudžbu…

Odabirom publike, s lijeve strane Facebook odmah procjenjuje koliko je ljudi u odabranoj skupini i kolike dnevne konverzije možete očekivati. 

U nastavku trebate odgovoriti na placement (smještaj oglasa). Možete dopustiti Facebooku da na temelju publike i cilja automatski  procjeni gdje će prikazati oglas (news feed, Instagram, instant article,story, messenger..) ili ćete odabrati Manual placement i ručno odabrati gdje želite da se prikaže oglas.

Budžetiranje oglasa. Odaberite koliko ćete uložiti u dnevni ili ukupni budžet, ali i koliko će trajati Vaša kampanja. Nema smisla da akciju koja traje do 15. lipnja oglašavate nakon tog datuma. 

Kreiranje oglasa

Dolazimo do završnog koraka na kojemu kreiramo oglas. Odaberite naziv (ključna riječ – npr. Prodaja kožnih rukavica), i identificirajte koja će Facebook i Instagram stranica (ako je imate) biti nositelj oglasa.

Kod oglasa, možete kreirati novi oglas, koristi postojeću objavu s Facebooka (samo je povucite) ili povucite oglas iz Mockupa (ako ste ranije izradili oglas u Creative Hub) 

Odabrali smo opciju Create Ad i u ovoj skupini sliku ili video. Imate još mogućnosti, možete odabrati carousel (često ga koristi modna industrija da pokaže više modela) ili kolekciju( odabiru je sportski brendovi, ali i drugi..)

Sada je potrebno dodati fotografiju/ video, kreirati slideshow ili video. 

Kako smo odabrali Single image, otvara se polje u kojemu unosimo tekst, naslov, link na web stranicu na koju će oglas voditi i Call to action (Poziv na akciju- npr. Learn more, Call us…). 

S lijeve strane imate pregled kako oglas izgleda na mobitelu, desktopu, na Instagramu, u storyju, u messengeru…

Slijede koraci koji podrazumijevaju Tracking (Praćenje); Pretpostavka je da ste ranije kreirati Facebook Pixel i ugradili ga na svoju web stranicu, kako bi pratili tko je s oglasa ili općenito s Facebook stranice došao na Vašu web stranicu.

Preporuka je i opciju Build URL Parametar kako bi kroz Google Analytics pratili rezultate ovog oglasa. 

Klikom na Publish, kampanja ulazi u fazu procjene i Facebook može u roku od 24 sata pustiti je ili ne odobriti. Često se zna dogoditi da ne odobre nekakav oglas jer je u suprotnosti s njihovom Oglasnom politikom, a tada budite uporni i kontaktirajte njihovu support službu. 

S ovime priča ne završava nego kreće sljedeća faza- praćenje i optimizacija kampanje. Budno pratite kako reagira ciljna skupina i mijenjate  poruke, oglase, fotografije, publiku…

Vidjeli smo kako je sučelje za boostanje objava mnogo jednostavnije od Facebook Adsa, ali ste i uvjerili  kako nemate puno izbora. 

Sažmimo ključno:  Što možete napraviti s Facebook oglasima dok s boostanjem objava ne možete!

1. Imate veći izbor marketinških ciljeva (konverzije, promet prema shopu, prodajni katalozi, video pregledi..)

2. Možete odabrati gdje se prikazivati oglasi ( newsfeed, instagram, messenger, instant article, story… dok boostane objave možete vidjeti kako izgledaju na desktopu i mobitelu te na Instagramu).  

3. Detaljnije ciljate svoju publiku  (custom audience) 

4. Ručno bidanje za oglase (Facebook oglasi omogućuju ručno licitiranje i izabrati ono što želite platiti npr engagement ili klikove). 

5. Imate više kreative za oglase ( carousel oglasi, drugačiji naslovi, Call-to-Action dugme..)  

6. S Facebook oglasima imate potpunu kontrolu nad promocijom i oglasima (možete  remarketing, promovirati videozapise, proizvode, blogove i ostali sadržaj, ali u kontroliranim uvjetima. 

Na morate 100% odustati od Boosta, možete ga tu i tamo koristiti za promociju eventa ili kada objavite neku opću poruku, a za sve ostalo savjetujemo da se ipak prebacite se na Ads Manager.

Zatrebate li savjet ili pomoć oko Facebook oglasa, pitajte, pišite ili zovite.

Boostati možete i sami. 

Želiš biti vidljiv na internetu i online prodati svoje proizvode/usluge? Imamo plan! Nazovi!
Ako želite povremeno dobiti još poneki savjet ili informaciju od nas, slobodno se upišite u naš newsletter. Nećemo gnjaviti – ako prekršimo ovo obećanje – uvijek se možete odjaviti.

Svaki dan nešto naučimo.
I to rado podijelimo.

#digitalnimarketing